در زمانهای بسیار دور برای گسترش اطلاعات و دانش خود از کاغذ استفاده می شد البته این امر در تمدن مصر و یونان بسیار قابل توجه بود و بیشتر از کاغذی به نام پاپیروس برای این تبادلات استفاده می کردند.

اما در دنیای امروز بیش از ۳۰۰ نوع کاغد در جوامع مختلف برای امور مختلف استفاده می شود اینقدر که ما حتی نمیتوانیم یک لحظه دنیایی را که در آن کاغذ وجود نداشته باشد را تصور کنیم.

یکی از حرفه هایی که ارتباط مستقیم با کاغذ دارد صنعت چاپ می باشد و اگر شما در این حرفه فعالیت دارید باید شناخت کافی نسبت به انواع کاغذ داشته باشید تا بتوانید خروجی مناسب با کمترین هزینه و مناسبترین هزینه داشته باشید.

انواع کاغذ در کاغذ سازی چیست؟

۱- کاغذ های گرافیکی

۲- کاغذ و مقوای بست بندی

۳- کاغذ های بهداشتی

۳- کاغذهای صنعتی

و حالا کسانی که به عنوان مصرف کننده ی کاغذ می باشند این کاغذ ها را به چند دسته تقسیم می کنند که مکا برای شما توضیحات کافی خواهیم داد.

کاغذ روزنامه:

کاغذ روزنامه یک کاغذ ۵۰ گرم می باشد که از مواد بازیافتی تولید می شود این کاغد بسیار ارزان قیمت می باشد به همین خاطر همان طور که از نامش پیداست برای چاپ روزنامه، قبض برق، فاکتورهای معمولی واز این قبیل استفاده می شود.

برای چاپ روی این مدل کاغذ از دستگاههای لتر پرس و افست استفاده می شود. ماده ای در این کاغد وجود دارد به نام لکنین که ماندگاری کاغذ را در برابر نور بسیار پایین می آورد و باعث می شود بعد از گذشت مدتی این کاغذ ها حالت شکنندگی به خود بگیرد.

کاغذ تحریر:

کاغذ تحریر، کاغذی است که بیشتر در صنعت چاپ از آن استفاده می شود که که دارای انواع مختلفی می باشد کاغذ تحریر ۶۰ گرم و ۷۰ گرم و ۱۲۰ گرم از کاغذهای ۶۰ گرم بیشتر برای چاپ تراکت های تک رنگ استفاده می شود که نسبتا نازک هستند و برای چاپ روی انها از دستگاههای ریسو استفاده می شود که البته می توان روی آنها تک رنگ چاپ کرد و رنگ سفید ندارند از دیگر گرماژهای کاغذ برای چاپ سربرگ و پاکت، فاکتور و غیره استفاده می شود که برای چاپ روی آنها از دستگاههای افست استفاده می شود.

کاغذ گلاسه:

کاغذ گلاسه به دلیل سطح صافی که دارد کیفیت چاپ را بسیار بالاتر می برد. کاغذهای گلاسه خود دارای دو نوع می باشد مات و براق و گرماژ آن از ۱۲۰ گرم تا ۳۰۰ متغیر است.برای چاپ روی این کاغذ ها عم می توان از دستگاه افست استفاده کرد و هم دستگاههای دیجیتال.از این مدل برای چاپ مجلات، کاتالوگ ها، ترامه و …استفاده کرد جالب است بدانید که موادی را که تشکیل دهنده ی این کاغذ هستند مواد معدنی و خاک چینی می باشد البته باید بگوییم که این نوع کاغذ هم نمونه ی ارزانتر دارد که مواد تشکیل دهنذه ی آن خمیر چوب و الیافی است که بازیافتی می باشند.

کاغذ خود کپی:

این مدل کاغذ که به نام کاغذ NCR شناخته شده می باشد دارای مواد شیمیایی می باشد که با فشار روی آنها به کاغذ بعدی منتقل می شود.در اصل مانند کاربن عمل می کنند.از این مدل کاغذ برای قرادارهای چند برگی و فاکتورها استفاده می شود.

شرکت پارسا پرینت از بهترین ارائه دهندگان دستگاه چاپ روی تیشرت و دستگاه کپی استوک می باشد که دفتر فروش و همچنین نمایشگاهی برای محصولات در تهران دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید