پیشنهاد ما به شما این است که بعد از اینکه قصد خرید دستگاه کپی استوک و یا به صورت آکبند آن را کردید، سعی کنید مطالعه کافی در مورد دستگاه های فتوکپی، اجزای تشکیل دهنده آن و اینکه ملزومات آن چه می باشد داشته باشید. زیرا این امر باعث می شود که شما آگاهانه خریدتان را انجام دهید و سود کافی از این خریدتان داشته باشید.

انواع دستگاه فتوکپی

دستگاه های کپی انواع متفاوت دارند که نام بردن آنها کار بسیار مشکلی می باشد، چرا که هرچه علم پیشرفت کرد و جهان به سوی عصر مدرن پیش رفت، تکنولوژی هم رنگ و روی دیگری به خود گرفت و در کنار آن همه چیز متوع تر از قبل شد. دستگاههای کپی هم از این امر مستثنا نمی باشند.

دستگاه کپی به دو نوع کلی تقسیم می شوند، یعنی تمام انواع گسترده دستگاه های فتوکپی زیر مجموعه این دو نوع می باشند که تعدادی از رده خارج شده اند و تعدادی به روز و مدرن هستند.

این دو نوع فتوکپی:

آنالوگ.

و دیجیتال می باشند.

سیستم آنالوگ اولین نمونه های دستگاه های کپی می باشد که طریقه کار کردن آن به این صورت بود که برای کپی کردن از یک آینه استفاده می شد.

ولی مدل دیجیتال از نمونه های پیشرفت می باشند که طریقه کپی کردن آن کاملا با دستگاههای آنالوگ متفاوت است و آن به این صورت است که تصویر اصلی را مستقیما روی حافظه دستگاه کپی می کند.

جالب است بدانید که هنوز فروشندگانی هستند که مدلهای آنالوگ را بعد از سرویس و تعمیر دستگاه به خریداران می فروشند.

عملکرد دستگاه کپی دیجیتال

همانطور که در بالا گفتیم دستگاه فتوکپی دیجیتال از روش پیشرفته برای کپی کردن استفاده می کند به این صورت که عکس دستگاه مستقیما بر روی حافطه دستگاه حفظ می شود و بعد از کپی شدن روی درام دستگاه و دخالت تونر کار کپی می شود.

یکی از ویژگیهای دستگاه کپی دیجیتال وصل شدن آن به شبکه است و این مزیت را دارد که شما یک کار را می توانید همزمان به چند سیستم بفرستید و این عملکرد بسیار مورد استقبال محیط های کاری حرفه ای قرار گرفت.

مورد دیگری که می توان به آن اشاره کرد و امروزه برای خانواده هایی که فرزندانشان به مدرسه می روند و مجبور به درست کردن انواع کاردستی و یا کپی گرفتن های ناگهانی هستند، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، همین دستگاههای دیجیتال هستند ولی به شکل رومیزی آن که می توان نام پرینتر را روی آن گذاشت.

پرینتر بسیار کم جا است و فقط یک جای سینی مانند برای کاغذ و جای دیگری به همین شکل به عنوان خروجی دارد. هزینه ای که برای خرید این دستگاهها باید در نظر بگیرید بسیار اندک است ولی هزینه جوهر بالاست. زمان تعمیر ما به شما پیشنهاد می کنیم به جای تعمیریک پرینتر جایگزین کنید. عمرهر دستگاه حدودا ۴ سال است.

اجزای دستگاه کپی

  1. درام.
  2. قرار دادن کاور.
  3. فیدر سند.
  4. چند منظوره.
  5. تونر.
  6. سینی کاغذ.
  7. و …. .

بهتر است بدانید که یکی از مورد هایی که قیمت دستگاه فتوکپی از روی آن محاسبه می شود اندازه سینی کاغذ می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید