بعد از افزایش قیمت دلار و بالطبع گرانتر شدن دستگاه های فتوکپی آکبند خصوصا دستگاه های حرفه ای سرعت بالا، ورود دستگاه های مستعمل (کارکرده) به ایران حدود ۲۰ سال پیش آغاز شد زیرا به مراتب ارزانتر از دستگاه های آکبند داخل بازار بودند.

شرکت های وارد کننده برای این که دستگاه های وارداتی هم قیمت مناسبی داشته باشند و هم از لحاظ کیفیتی و سلامت در حد مطلوبی باشند و تفاوت چندانی با انواع آکبند نداشته باشند اقدام به وارداتی دستگاه های استوک اروپا کردند.

دستگاه کارکرده دستگاهی می باشد که خط تولید آن در کشور مبدا متوقف شده است و دیگر این مدل به صورت آکبند تولید نمی شود بنابراین این مدل دستگاه ها با دستگاه های بروز و آکبند در کشورهای اروپایی و امریکایی تعویض می شوند و این دستگاه ها توسط شرکت های بزرگ فروشنده ی استوک خریداری شده و به کشورهای در حال توسعه و کشورهای آفریقایی فرستاده می شوند.

نحوه تشخیص فتوکپی استوک چگونه است؟

این دستگاه ها در کشور مبدا کم کار کرده است و اصطلاحا در حد آکبند می باشد و به روش های زیر قابل تشخیص است:

  1. یکی از راحت ترین راه های تشخیص دستگاه کپی استوک مقدار کنتور دستگاه و کارکرد آن است که بالطبع هرچقدر کمتر باشد سالم تر است ولیکن ایراد این کار اینست که کنتورها ی دستگاه قابل دستکاری کردن است و این ابزار خوبی برای افراد نا اهل است که بتوانند دستگاه مستهلک خود را بجای مدل های در حد نو با دستکاری کنتور بفروشند.
  2. از دیگر موارد مهم در دستگاه های استوک فابریک بودن همه یا اکثر قطعات دستگاه می باشد که توسط کارشناس قابل تشخیص است.
  3. یکی دیگر از شرایط سالم بودن بدنه و تمیز بودن و بدون شکستگی آن است.
  4. اما مهم ترین راه خرید مطمئن خرید کردن از فروشگاه ها و شرکت های معتبر و شناخته شده است که اعتبار خود را فدای سود یک دستگاه نمی کنند.

بازرگانی پارسا با داشتن تکنسین های مطمئن و سرویس و بازنگری دستگاه های کپی استوک مشتریان خوب و دائمی را برای خود ایجاد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید