در مقاله قبلی راجع به علل گیر کردن کاغذ در ابتدای دستگاه یا همان قسمت کشیدن کاغذ و بخش یونیت کاغذکش و راهکارهای رفع آن صحبت کردیم حال راجع به برخی از علل شایع گیر کردن کاغذ بعد از کشیده شدن توسط کاغذ کش و ورود به دستگاه کپی استوک صحبت می کنیم.

زمانی که کاغذ داخل دستگاه گیر می کند می تواند در چه قسمت هایی باشد؟

  1. قبل از رسیدن به درام.
  2. زیر یا دور درام.
  3. داخل دوبلکس.
  4. در هیتر دستگاه.
  5. در فینیشر.

محل های گیر کاغذ در دستگاه فتوکپی

موارد فوق محلهایی است که معمولا احتمال دارد کاغذ در آن ها گیر کند که به علت های هر یک از آن ها می پردازیم.

  • اگر کاغذ قبل از رسیدن به درام حرکت نکند می تواند بدلیل برهم خوردن تطابق زمانی در داخل دستگاه باشد که کلاچ های حرکت دهنده کاغذ به موقع عمل نکرده باشد و یا دلیل شایع آن عمل نکردن و یا دیر عمل کردن سنسورهای تشخیص دهنده کاغذ در داخل دستگاه باشد.
  • اگر کاغذ زیر یا دور درام گیر کند می تواند علت آن ایرادی در سیم شارژرهای درام باشند که وظیفه باردار کردن و بی بار کردن درام را برعهده دارند که چسبیدن کاغذ دور درام هم براثر این باردار بودن درام است و اگر به موقع تخلیه نشود کاغذ از درام جدا نمی شود.
  • گیر کردن داخل دوبلکس از ایرادات شایع در دستگاه ها خصوصا دستگاه های سرعت بالا است که میتواند بر اثر کثیفی کلاچ ها و یا مسیر حرکت کاغذ و یا مرغوب نبودن جنس کاغذ باشد.
  • گیر کردن در هیتر نیز زیاد اتفاق می افتد که دلایل آن می تواند موارد زیر باشد که اول ایراد در ناخنک های هیتر باشد که کم یا شکسته و یا کثیف باشند و مورد دیگر تمیز و سالم نبودن هیترولر یا پرس باشد و مورد دیگر ایراد در فنری که هیترول و پرس را کنار هم نگه می دارد که اگر شل تر و یا سفت تر از حد معمول باشد اشکال ایجاد می کند.
  • در فینیشر هم بیشتر علت گیر، تمیز نبودن کلاچ است.
  • جنس کاغذ و نوع برش آن هم بسیار در گیر کاغذ اثرگذار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید