فرایند چاپ در دستگاه کپی استوک به این صورت می باشد که ابتدا صفحه ی اصلی بر روی شیشه قرار می گیرد و پس از زدن دکمه ی استارت و اسکن کردن صفحه ی اورجینال توسط دستگاه دستور ارسال کاغذ از داخل کاست به زیر درام صادر می شود و در این زمان کار کاغذ کش آغاز می شود که همان انتقال برگه از داخل کاست به داخل دستگاه می باشد.

کاغذ کش از یک موتور گرداننده که به غلطک متصل است و یک غلطک کاغذکش که لاستیکی می باشد تشکیل شده است که وظیفه بلند کردن کاغذ از داخل کاست و انتقال آن به داخل دستگاه را دارند. این قطعه وظیفه ی بسیار مهمی دارد و یکی از علل اصلی گیر کاغذ در دستگاه ایراد در کاغذ کش ها می باشد.

ایرادات کاغذ کش در دستگاه کپی چیست؟

کاغذ کش می تواند با توجه به قطعاتی که از آن ها تشکیل شده دچار خرابی یا مشکل شود که به برخی از شایع ترین انواع آن اشاره می کنیم.

  1. یکی از شایع ترین ایرادات کاغذ کش کثیف شدن و یا فاسد شدن لاستیک کاغذ کش می باشد که در این حالت این لاستسک حالت چسبندگی خود را از دست می دهد و قدرت جذب و کشیدن کاغذ را با خود ندارد و معمولا بر روی کاغذ یک رد سیاه برجا می گذارد به این معنی که بر روی کاغذ فشار ایجاد می شود ولی انتقال صورت نمی گیرد.
  2. یکی دیگر از ایرادات شایع در کاغذکش خراب شدن موتور کاغذکش (درمدل های جدیدتر) و یا کلاچ کاغذکش (در مدل های قدیمی تر) می باشد که در صورت این ایراد کلا غلطک کاغذ کش حرکتی ندارد و هیچ فشاری بر روی کاغذ ایجاد نمی کند و اصلا بر روی کاغذ قرار نمی گیرد.
  3. یکی دیگر از ایرادات احتمالی کاغذکش برهم خوردن تایمر زمان بندی شده برای انتقال کاغذ است که باعث می شود کاغذ در کسری از ثانیه زودتر و یا دیرتر جابجا شود که این ایراد بر روی برد کنترل کننده کاغذکش است و ایراد نادرتری نسبت به دو ایراد قبلی می باشد.

پارسا پرینت با تعویض غلطک های کاغذکش و جایگزینی لاستیک نو و همچنین چک کردن کامل کلاچ ها و موتورها از ایرادات احتمالی کاغذکش ها تا حد زیادی جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید