با توجه به بالارفتن قیمت تجهیزات و قطعات دستگاه های فتوکپی، زمانبر بودن حضور تکنسین و آماده سازی دستگاه و در نتیجه تعطیل شدن کار به مدت چند روز که همگی این موارد باعث ضرر صاحب دستگاه می باشد، لذا رعایت نکاتی که به سلامت بهتر و خرابی کمتر دستگاه های کپی منجر شود بسیار می تواند سودمند باشد و ما را از هزینه های اضافی و مشغولیتهای ناراحت کننده و سرو کله زدن با تکنسین تا حدود زیادی راحت کند.

در این مقاله به چند مورد از این اعمال ساده که بر روی دستگاه تاثیر گذار است اشاره می کنیم.

انتخاب کاغذ مناسب:

یکی از مهمترین و در عین حال ساده ترین نکاتی که میتوان برای سلامت بهتر کپی درنظر گرفت رعایت نکاتی راجع به کاغذ می باشد و اولین مورد مهم انتخاب کاغذ است. اگر کاغذ مورد استفاده دارای کیفیت خوب و پرز کم و برش دقیقی باشد، گیر کاغذ داخل دستگاه را به طور محسوسی کاهش می دهد، در نتیجه استهلاک کاغذکش های دستگاه و همینطور درام و هیتر را کاهش می دهد. پس انتخاب کاغذ خوب یکی از مهمترین اقدامات برای استهلاک کمتر دستگاه کپی می باشد.

نحوه استفاده صحیح از کاغذ:

دومین مورد نیز در مورد کاغذ است و آن انجام عملی بسیار ساده است که در عین سادگی بسیار تاثیر گذار است و آن مورد اینست که ابتدا قبل از قرار دادن دسته کاغذ داخل کاست، حتما کاغذها را بر زده و فوت کنید که هم کاغذهای چسبیده به هم جدا شوند و هم بار الکتریکی ایجاد شده بین آنها از بین برود.

تمیز کردن شیشه دستگاه:

از دیگر مواردی که بایستی رعایت شود تمیز نگه داشتن شیشه صفحه اسکن است که توسط یک مایع شیشه شور و یک دستمال به راحتی قابل انجام است ولیکن اگر اینکار انجام نشود، هر لکی برروی شیشه بر روی چاپ نیز منعکس می شود.

تمیز کردن غلطک کاغذ کش دستگاه:

از دیگر کارهای مفید که کمی تخصصی تر می شود، تمیز کردن غلطکهای کاغذکش دستگاه است که با یک پارچه نمدار قابل انجام است زیرا این غلطکها براثر تماس با کاغذ به مرور کثیف شده و دیگر مثل قبل کارایی ندارد. این عمل تا حدود زیادی راندمان کار را بالا می برد، مگر اینکه عمر مفید کاغذکش تمام شده باشد و نیاز به تعویض آن باشد.

استفاده صحیح از اسپری چرب:

یک حرکت دیگر که البته باید شخص تاحدودی آشنا به قطعات کپی و عملکرد آن باشد، استفاده از اسپری چرب در محلهایی است که بر روی هم میچرخند و اصطحکاک دارند. متنند چرخ دنده های هیتر و در محلهایی که از بلبرینگ استفاده شده است و یا مسیر حرکت اسکن دستگاه که باعث روان شدن حرکت دستگاه و در نتیجه کاهش صدای آن می شود. البته باید دقت شود که انجام اینکار نیاز به مهارت دارد و در صورت استفاده این اسپری در جای اشتباه می تواند ضرر بیشتری نسبت به منفعت آن ایجاد کند.

استفاده صحیح از اسپری خشک:

حرکت مفید دیگر که این عمل نیز نیاز به آشنایی با دستگاه دارد، استفاده از اسپری خشک برای برد ها و سنسورها می باشد که تمیز کننده آنها است و گرد و خاک را از بین می برد.

اگر قصد تهیه دستگاه کپی استوک با کیفیت و با بهترین قیمت را دارید، کافیست با کارشناسان ما تماس بگیرید. ۰۲۱۶۶۶۴۲۵۸۷ – ۰۹۱۲۱۹۵۴۲۸۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید