کدام روش مناسب تر است؟

اینکه شما کدام روش (چاپ دیجیتال یا چاپ آفست) را برای پروژه خود انتخاب می کنید به فاکتورهای مهمی وابسته است که بدون در نظر گرفتن آن ها تصمیم گیری در این باره کاری بسیار مشکل است.

صرف هزینه بیشتر و دریافت نکردن خروجی مورد نظر یکی از تبعات مهم اطلاع نداشتن و نشناختن این روش ها است.

ابتدا بهتر است مروری بر فاکتورهای موثر در تصمیم گیری انتخاب نوع چاپ مناسب پروژه شما داشته باشیم:

برای مشاهده دیگر مقالات و آشنایی بیشتر با چاپ و دستگاه ها کلیک کنید.

حجم پروژه:

تعداد چاپ و به اصطلاح حجم پروژه فاکتوری کلیدی در تصمیم گیری شماست. چنانچه تعداد چاپ بالایی دارید بهتر است از روش چاپ آفست استفاده کنید، چرا که این روش با در نظر گرفتن حجم بالای پروژه هزینه کمتری برای شما خواهد داشت.

رنگ پروژه:

اگر چاپ شما سیاه و سفید است و یا استفاده از چند رنگ محدود (یک یا دو تا) در آن به کار می رود، چاپ آفست اما اگر طیف گسترده تری از رنگ ها را در کار خود نیاز دارید و البته نیاز به تعداد زیادی چاپ هم ندارید، چاپ دیجیتال را انتخاب کنید.

نکته دیگر اینکه اگر کیفیت چاپ بالایی نیاز دارید و مثلا پروژه مربوط به جلد کتاب یا پوستر است، چاپ آفست کیفیت بهتر و تصویر و رنگ واقعی تری را ارائه می دهد.

متفاوت هستید؟

اگر کاری منحصربه فرد و متفاوتی دارید، بهترین گزینه برای سفارشی سازی عالی و گسترده کار، چاپ دیجیتال است که با صرف هزینه کم، کاری ویژه و متفاوت دریافت خواهید کرد.

جنس چاپ:

چنانچه در نظر دارید روی پلاستیک یا روی فلز چاپ انجام دهید و پروژه ای غیرمعمول دارید، انتخاب چاپ آفست ممکن است کمی بهتر و پیشرفته تر (در این زمینه) به نظر برسد، اما با وجود پیشرفت هایی که در زمینه چاپ دیجیتال صورت گرفته، انتخاب در این مورد کمی دشوار خواهد بود و نیاز است که فاکتورهای دیگر نیز به دقت بررسی شوند.

چقدر زمان نیاز دارید؟

زمان انجام پروژه فاکتوری بسیار مهم و دخیل در انتخاب این روش ها است. با دانستن این نکته که چاپ آفست نمی تواند در مدت زمان کمی انجام گیرد و چاپ دیجیتال در این مورد (تحویل کار سریع) نسبت به روش دیگر برتری دارد، اگر وقت زیادی ندارید و برای دریافت پروژه و خروجی عجله دارید، بهتر است چاپ دیجیتال را انتخاب نمایید.

نتیجه گیری

در نهایت این شما هستید که باید این نکات و فاکتورها را در کنار یکدیگر قرار دهید و تصمیم نهایی را بگیرید. اما اگر هنوز در تصمیم گیری در این مورد مطمئن نیستید، بهتر است موضوع با یک متخصص در میان بگذارید و راهنمایی بگیرید.

تماس با ما: کلیک نمایید

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید