دستگاه چاپ سابلیمیشن جای خود را به طور کامل در بین انواع چاپ باز کرده است و دارای تنوع محصول زیادی است. تقریبا بر روی بیشتر اشیا می توان از طریق دستگاه سابلیمیشن چاپ انجام داد که لیوان، تی شرت، کلاه، بشقاب، کاشی، پازل، قاب موبایل، پد موس و هزاران مورد دیگر از جمله این محصولات می باشند.

ویژگی دستگاه چاپ سابلیمیشن خانگی با مصرف معمولی

در سابلیمیشن بیشتر دستگاه هایی مورد استفاده قرار گرفته و شناخته شده است که یا اختصاصی یک محصول را تولید می کند مانند سابلیمیشن چاپ لیوان یا سابلمیشن تخت که مخصوص اشیاء تخت و صاف است و یا دستگاه های دو، شش و یا هشت کاره است که بیشتر انواع محصولات را پوشش می دهد.

در بین این انواع یک مورد مشترک می باشد و آن اینست که ابعاد تمامی موارد نامبرده خیلی بزرگ نیست و به راحتی قابل جابجایی می باشند. این گروه از دستگاه های چاپ سابلیمیشن دستگاه های خانگی با مصارف معمولی می باشد.

خصوصیات دستگاه چاپ سابلیمیشن عریض با مصرف صنعتی

اما گروهای از این دستگاه ها هم وجود دارند که به صورت کاملا صنعتی، با ابعاد بزرگ و با حجم کاری بسیار بالا می باشند این انواع دستگاه های چاپ سابلیمیشن عریض می باشند که عرض چاپ آنها از یک متر بالاتر می باشد.

در این دستگاه ها صرفا پارچه و یا کاغذ استفاده می شود زیرا منبع تغذیه این آن ها به صورت رول است و رول پارچه یا کاغذ داخل دستگاه قرار می گیرد و عملیات چاپ انجام می شود. عرض چاپ از ۱۸۰ سانتی متر تا ۵ متر می باشد. سرعت چاپ بر اساس متر در ساعت محاسبه می شود که حداقل ۴۰ متر در ساعت است.

دستگاه پرینتر و پرس سابلیمیشن عریض

برای انجام چاپ های سابلیمیشن عریض، دو دستگاه مورد نیاز است که اولی دستگاه چاپ سابلیمیشن و دومی دستگاه پرس حرارتی سابلمیشن می باشد که به دستگاه پرینتر متصل می شود و رول پارچه بعد از چاپ توسط پرینت برای تثبیت به صورت اتوماتیک وارد پرس می شود.

  • پرس سابلیمیشن از لحاظ عملکرد همان پرس های کوچک در بازار است با این تفاوت که عریض می باشد و قابلیت دریافت مدیا به صورت رول را دارد.
  • اما پرینتر عریض سابلیمیشن انواع متفاوتی دارد که می تواند از کمترین عرض مانند ۱۸۰ سانتی متر باشد تا بزرگترین عرض که دستگاه های ۵ متری است و می تواند دارای یک و یا دو و یا سه هد باشد که هرچه تعداد هد بالاتر باشد سرعت چاپ افزایش پیدا می کند.
  • خود هد دستگاه انواع مختلفی دارد مانند اپسون ۵، ۶ یا ۷ که جدیدتر شده اند و تکنولوژی جدیدتری دارند و یا هدهای ریکو که برند دیگری از هد های چاپ سابلیمیشن است.
  • مورد بعدی بدنه دستگاه پرینتر است که مارکهای مختلفی دارد و می تواند ساده، صنعتی و نیمه صنعتی باشند.

شرکت پارسا فعالیت گسترده ای در زمینه اسمبل دستگاه چاپ روی تیشرت دارد و با قرار دادن قطعات آکبند نظیر هد، شلنگها، پمپ ها و برد بر روی بدنه های کارکرده دستگاه آکبند ولی با قیمتی بسیار پایین تر از دستگاه های آکبند در بازار به مشتریان تحویل می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید