با رعایت نکته هایی که بسیار ساده هستند و روشهایی که ساده ولی خیلی مهم میباشند میتوانید کیفیت چاپ خود را بصورت چشمگیری بالا برده واقتصادی خود را بهتر کنید و البته این را باید بدانید که کیفیت بهتر و در نتیجه مورد قبول همه بستگی به مواد اولیه مناسبی دارد که شما استفاده می کنید.

نکته دیگری که شما باید به آن توجه داشته باشید این است که تصویر به صورت برعکس به جسم انتقال پیدا میکند پس باید شما به صورت برگردان بر روی کاغذ بیاورید که در زمان چاپ کار درست شود و شما میتوانید برای این کار از mirror در تنظیمات پرینتر استفاده کنید.

کاغذ ترانسفر مناسب چاپ سابلیمیشن

کسانی که در این صنعت تجربه کافی دارند میدانند کاغذی که مناسب چاپ سابلیمیشن می باشد کاغذ ترانسفر است که کاغذ مخصوص این کار است. شما اگر کاغذ ترانسفر را از نزدیک دیده باشید به راحتی متوجه خواهید شد که دو طرف این کاغذ کاملا باهم فرق میکند و یک طرف براق و طرف دیگر مات می باشد.

طریقه استفاده از کاغذ ترانسفر:

نکته حائز اهمیت اینجاست که چاپ باید روی قسمت براق انجام شود و دیگر اینکه باید بدانید که کاغذهای ترانسفر به هیچ وجه نباید در معرض نور قرار گیرند زیرا رنگ خود کاغذ به مرور تغییر میکند و کیفیت چاپ نیز پایین می آید.

و بعد ازآن بدانید که اثر انگشت شما اصلا نباید روی کار چاپ شده باقی بماند پس در طول زمانی که کار شما چاپ میشود از دست گذاشتن روی آن خودداری کنید. بعد از این که کار چاپ شده شما خشک شد کار را با ۲ میلیمتر فاصله از اطراف به صورت گرد ببرید.

قبل ازچسباندن کار روی بشقاب کوتد (کوتد به پوشش پلیمری گفته میشود که در یک طرف یا هر دو طرف کار باشد و سه صورت می باشد: پوشش نازک، پوشش براق یا مات) باید آنرا از هر گونه کثیفی و چربی پاک کرد عکس را روی کار با چسبی که در برابر حرارت مقاوم است، بچسبانید.

جوهر سابلیمیشن به این صورت میباشد که وقتی روی کار میچسبد رنگ خود را حفظ میکند و با کارهایی که طراحی میشود کاملا متفاوت است.

چاپ تصویر سابلیمیشن

اندازه تصویری که روی بشقابهای کوچک قرار است چاپ کنید حدودا با قطر ۱۱ سانتی متر باید باشد البته اگر شما میخواهید حاشیه کارتان هم از کاری که چاپ شده بچسبانید میتوانید کار را بزرگتر چاپ کنید و بعد اضافات را ببرید، اگر به این صورت عمل کنید کار شما حرفه ای تر و دقیق تر میشود.

برای چاپ لازم است که شما حتما از تصویر با رزولیشن بالا استفاده کنید. اینجا اینکه شما از چه نوع پرینتری استفاده میکنید اصلا اهمیت ندارد. اگر شما جزو آن دسته از کسانی هستید که خیلی از پرینتر خود کار نمیکشید لازم است قبل از هر بار انجام کار حتما نازل چک را برنید.

برای اینکار لازم نیست حتما از کاغذ ترانسفر استفاده کنید از همان کاغذ معمولی هم برای اینکار استفاده کنید کافی است. اگر نتیجه رضایت بخش نبود لازم است که هد پرینتر را تمیز کنید. ممکن است برای به دست آوردن نتیجه رضایت بخش چندین بار عملیات (head clean) یا همان تمیز کردن هد را انجام دهید.

جهت تهیه دستگاه چاپ روی تیشرت با پارسا پرینت تماس بگیرید تا مشاوره های لازم را از ما دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید