نکاتی که زمان انتخاب دستگاه کپی بهتر است در نظر بگیریم:

اولین کاری که باید در زمان انتخاب دستگاه کپی شما انجام دهید این است که بدانید چقدر از لحاظ اقتصادی قرار است هزینه کنید، دستگاه کپی که قرار است خریداری شود برای چه کاری مورد مصرف قرار میگیرد و اینکه فضایی که شما برای این دستگاه در نظر گرفته اید چقدر است. تمام اینها برای شما مجموعه ای می شوند که تشکیل دهنده ی یک دستگاه کپی هستند.حال باید بدانید که هر کدام از این سه مورد خود به جندین دسته تقسیم می شوند پس بعد از اینکه این سه مورد را شناسایی کردید نوبت به این می رسد که انواع دستگاههای کپی را بشناسید که بتوانید در میان آنها بهترین گزینه را انتخاب کنید.

در زمانهای گذشته تفاوت، بین پرینتر و دستگاه کپی بسیار فراوان بود ولی امروزه این تفاوتها کاملا از بین رفته به نوعی که دستگاههای دیجبتالی توان انجام دستگاههای کپی را تا حد امکان مانند کپی گرفتن، اسکن کردن، فکس و ایمیل کردن و…. را دارند و دستگاهها را برای شرکتهای بزرگ یا خریداری می شوند یا میتوان آنها را اجاره کرد.درهر صورت در کنار اینکه شما میدانید دستگاه را برای چه می خواهید باید بدانید دنبال چه نوعی از دستگاه هستید. آیا سیاه و سفید می خواهید یا رنگی؟ آیا تک رنگ می خواهید یا چند رنگ؟ پس اازاگر نمیدانید بهتر است از فروشنده درخواست کنید که به شما در این زمینه کمک کند.

انواع دستگاه کپی:

دستگاههایی که مصرف خانگی دارند؟

این دستگاهها معمولا به اندازه ی دسکتاپ هستند و سایز بسیار کوچکی دارند ولی قیمت بالایی هم ندارند، این مدل دستگاهها برای همین مصارف خانگی و شخصی استفاده می شود و کارکردی برای شرکتها ندارند.پس اگر برای استفاده های بیشتر به دنبال دستگاه کپی می گردید باید بیشتر هزینه کنید.

پرینترهای دفتری:

پرینترهایی که معمولا برای دفاتر استفاده می شوند بصورت ایستاده هستند و تقریبا تمام احتیاجات یک دفتر را فراهم می کنند مانند کپی، پرینت،و اسکن و …این دستگاهها معمولا قابلیت وصل شدن به شبکه را دارند یعنی چند دستگاه می توانند به هم وصل شوند. اگر شما نیاز به دستگاههایی دارید که تونایی انجام کپی با تعداد بسیار بالا و نیز کیفیت و رزولیشن بالاتر را داشته باشد پس بهتر از مبلغ بیشتری را برای خرید این دستگاه کنار گذاشته باشید یعنی تقریبا دو برابر پرینترهای دفتری.

پرینترهایی که برای مراکز تولیدی استفاده می شود:

همانطور که در بالا گفتیم این پرینترها دارای قابلیت پرینت در تعداد بالا هستند و کیفیت آنها نیز بسیار بالا می باشد البته در دستگاههای رنگی نسبت به دستگاههای سیاه سفید کیفیت بالاتر می رود.

مواردی که در زمان خرید دستگاه کپی باید مقایسه کنیم:

۱- سرعت دستگاه و تعداد کاغذی که در ساعت پرینت می گیرد.

۲-اندازه ی کاغذ

۳- قابلیت اسکن

۴- گرافیک دستگاه

۵- خرید یا اجاره

۶- خدمات پس از فروشی که هر فروشنده بعد از فروش دستگاه به خریدار عرضه می دارد.

اینها تمام مواردی بود که شما زمان خرید دستگاه کپی بهتر است در نظر بگیرید و بهتر است بدانید که قبل از خرید هر دستگاهی باید سعی کنید اطلاعات خود را در مورد آن دستگاه و انواع آن بالا ببرید تا بهترین خرید را نسبت به احتیاج خود داشته باشید.

می توانید دستگاه های کپی استوک و پیشنهادات ویژه ما را نگاهی بیندازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید