با توجه به این که یک دستگاه کپی از هزاران قطعه ساخته شده است بنابراین خرابی هر یک از این قطعات می تواند یک ایراد منحصر به فرد ایجاد کند ولیکن یکسری ایرادات در دستگاه فتوکپی معمول تر است و بیشتر اتفاق می افتد که به چند نمونه از آن ها اشاره می کنیم.

آشنایی با خرابی های رایج در دستگاه فتوکپی

  1. از رایج ترین ایرادات در دستگاه کپی ساییده شدن و از بین رفتن غلطک های کاغذ کش می باشد که در اثر اصطحکاک مداوم با کاغذ به مرور زمان از بین می رود و در نتیجه کاغذ از کاست خارج نمی شود و کد گیر کاغذ را دستگاه نشان می دهد.
  2. دیگر ایراد رایج خط افتادن و از بین رفتن درام دستگاه است که بر اثر تماس مداوم با کاغذ یا براثر سهل انگاری و ضربه خوردن درام ایجاد می شود و در نتیجه بر روی هر چاپی، مشابه خط یا نقطه ای که بر روی درام وجود دارد بر روی کاغذ هم ایجاد می شود.
  3. از دیگر مشکلات و ایرادات کپی از بین رفتن نوک ناخنک های موجود بر روی هیتر دستگاه است که در اثر گرما به مرور از بین می رود و باعث جمع شدن و آکاردئونی شدن کاغذ در داخل هیتر می شود.
  4. از دیگر ایراداتی که هرچند وقت یک بار ممکن است ایجاد شود از بین رفتن خاصیت پاک کنندگی بلید درام است که وظیفه ی پاک کردن تونر از روی درام را برعهده دارد و درصورتی که خاصیت خود را از دست بدهد به همان نسبت صفحه کاغذ چاپ شده سیاه رنگ می شود.
  5. از بین رفتن روکش مشکی رنگ هیترولر نیز از دیگر اتفاقات شایع است که بر اثر حرارت و مدت طولانی در مجاورت این گرما بودن ایجاد می شود و باعث می شود برگه چاپ شده به خوبی تثبیت نشود و بر اثر تماس دست پاک شود.

ایراداتی که مطرح شد در تمام دستگاه ها قطعا ایجاد می شود و ارتباطی به خوبی و بدی دستگاه کپی استوک خریداری شده توسط شما ندارد زیرا موارد فوق مربوط به قطعات مصرفی است که یک طول عمر مشخص دارند. فقط این که در دستگاه های بهتر این اتفاق ها دیرتر می افتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید