در مقاله قبلی که در مورد قطعات سابلیمیشن بود برای شما در مورد تعدادی از قطعات تشکیل دهنده توضیحاتی دادیم تا شما آشنایی با دستگاهی که شما به عنوان کسب و کار خود آن را انتخاب کرده اید پیدا کنید. ما در این مقاله شما را با بقیه قطعات و طرز کار انها آشنا می کنیم.

کلمپ دستگاه سابلیمیشن:

به جرات می توانیم بگوییم که هیتر و یا همان کلمپ دستگاه سابلیمیشن بسیار نقش مهمی در اینجا ایفا می کند چرا که وظیفه ی چاپ را این قطعه به عهده خواهد داشت و کیفیتی که در نهایت شما روی متریال انتخاب شده می بینید همه به عهده ی همین قطعه ی بسیار مهم می باشد.

ولی همین قطعه ی با ارزش ایراداتی نیز دارد که ما برای شما توضیح می دهیم.ایراد هیتر یا همان کلمپ دستگاه چاپ روی تیشرت در این است که به دلیل نبود پارچه های نسوز در هنگام چاپ باعث می شود که روی پارچه برق بیفتد که البته ضعف کوچکی هم نیست.

از دیگر مشکلات این قطعه ای است که اگر دستگاهی که شما خریداری کرده اید جزو مارکهایی می باشد که متفرقه است ممکن است سطح هیتر آن مشکل ناصافی داشته باشد که همین مشکل باعث می شود که زمانی که دستگاه عملیات چاپ را انجام می دهد سطح کار شما هماهنگی نداشته باشد و یک جاهایی پررنگتر از جاهای دیگر باشد.خوب است بدانید که هیتر ها سایزهای متفاوتی دارند که این تفاوت به دلیل تفاوت در دستگاه های مختلف می باشد.سایز هیترها از این قرار است (۳۸*۳۸)(۴۰*۶۰)(۸۰*۶۰). البته ابعادی دیگر وجود دارد که بزرگتر از این ابعاد هستند.

کفه ی زیر دستگاه سابلیمیشن:

این قطعه وصل به اسکلت اصلی دستگاه است. روی این قطعه یک روکشی از جنس سلیکون نسوز وجود دارد که باعث ایجاد دمای یکسان از بالا به محصول می شود. همینطور می توان برای چاپ کاشی، آن را به صورت برعکس روی همین سطح قرار دهید و دلیل آن ایجاد فشار یکنواخت روی سطح آن است و اما برای نصب قالب کلاه روی دستگاههای مختلف مثلا ۶ کاره و ۸ کاره احتیاج می شود که ان را جا به جا کنید.

قالب لیوان ۱۱oz:

این قطعه وظیفه ی چاپ روی لیوان های مختلف مانند لیوانهای سفید، لیوان های سفید داخل رنگی، قلک، لیوان های شیشه ای که به صورت مات یا براق هستند. منظور از ۱۱oz این است که حجم لیوان هایی که بصورت معمول استفاده می شود.البته این قالب در دستگاه های ۶ کاره و ۸ کاره وجود دارد.

قالب فنجان ۶oz:

با این قالب نیز میتوان روی سطوحی چاپ زد که قطر آن کمتر از لیوان است مانند فنجان. البته این قالبها هم فقط در دستگاه های ۶کاره و ۸کاره موجود است.

قالب کلاه:

این قالب وظیفه ی چاپ کلاه های نقاب دار را بر عهده دارد که می توان گفت که فقط این قالب است که به صورت ۲ تکه می باشد.این قالب نیز مانند دیگر قالب ها فقط روی دستگاههای ۶ کاره و ۸کاره موجود می باشد.

قالب بشقاب کوچک و قالب بشقاب بزرگ:

این دو قالب که به صورت مجزا می باشند امکان چاپ روی پیش دستی ها و بشقاب های غذاخوری بزرگ را فراهم می آورد. این دو قالب نیز در دستگاه های ۶ کاره و ۸ کاره وجود دارند.

قالب مخروطی بزرگ و کوچک:

این دو قالب نیز به صورت مجزا می باشند که امکان چاپ روی سطوح به صورت مخروطی در سایزهای بزرگ و کوچک را فراهم می آورند.ولی این دو قالب تنها در دستگاههای ۸ کاره موجود می باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید