به طور کلی وظیفه و عملکرد دستگاه فتوکپی، چاپ مشابه برگه یا برگه هایی است که به آن ارائه می شود و به عبارتی ساده تر تکثیر می باشد. ولیکن با توجه به پیشرفت تکنولوژی و حرکت رو به جلوی روزانه آن، فتوکپی با این عملکرد ساده تبدیل به یک دستگاه با عملکرد پیچیده و کارایی های فراوان شده است که در این مقاله انواع دستگاه های کپی را براساس روش عملکرد و کارایی آنها تقسیم بندی می کنیم.

فتوکپی رومیزی یا دفتری

اولین گروه از دستگاه های فتوکپی، ساده ترین، سبک ترین و ارزانترین مدل آنها که همان دستگاه های کپی رومیزی یا اصطلاحا دستگاه های دفتری می باشد و مخصوص کارهای با تیراژ ۵۰ تا ۵۰۰ برگ در روز است. این انواع کوچک و معمولا سبک هستند و بایستی بر روی میز با پایه قرار بگیرند. این گروه ارزانترین گروه انواع فتوکپی را تشکیل می دهند و برای شرکت ها، دفتر مدیریت، دفاتر حسابداری، لوازم التحریرها، عکاسی ها و دفاتر فنی دارای حجم کار کم مناسب است.

مزایا و معایب:

محاسن این گروه قیمت مناسب، وزن کم، کارکرد آسان و مواد مصرفی کم هزینه است. ایراد آن عدم امکان استفاده از آن در کارهای تیراژ است که باعث استهلاک بالایی می شود.

فتوکپی متوسط

گروه دوم فتوکپی متوسط با سرعت ۳۰ تا ۵۰ برگ در دقیقه است که قدرت آنها از مدل های رومیزی بالاتر است و به صورت ایستاده یا پایه دار می باشد. برای تمامی اصناف مناسب است بجز کسانی که تیراژ چاپ روزانه بالای ۵۰۰۰ برگ را دارند یا اصطلاحا واحدهای تکثیر.

مزایا و معایب:

از محاسن این گروه، فراگیر بودن آنها است و تقریبا در هر محلی کاربرد دارد و جزو گروه دستگاه های رایج و پرفروش است. از معایب آن گرانتر بودن از دستگاه های رومیزی و ضعیف تر بودن از دستگاه های تکثیر است.

فتوکپی تکثیر

گروه سوم، دستگاه های کاملا تخصصی و حرفه ای است بنام دستگاه های فتوکپی تکثیری که سرعت چاپ بالای ۵۰ برگ در دقیقه است و دارای وزن و حجم زیادی هستند. کاربر آنها بایستی آشنایی کافی با این دستگاه ها را داشته باشد. این مدل در واحدهای تکثیری مانند دفترفنی، چاپخانه، واحدهای تکثیر ادارات و آموزشگاه ها و دانشگاه ها و مدارس کاربردی است.

مزایا و معایب:

از محاسن این گروه از دستگاه ها، سرعت چاپ بالای آنها و کم هزینه بودن چاپ است و از معایب آن گران بودن لوازم آن و نیاز به مهارت کافی برای کار با آنها می باشد.

فتوکپی رنگی

گروه آخر دستگاه های کپی رنگی می باشند که ساختار آنها تفاوتهای زیادی با دستگاه های سیاه و سفید دارد. همانطوری که از نام آن پیداست مخصوص چاپ رنگی طراحی شده اند و برای کلیه محلهایی که نیاز به چاپ رنگی دارند این دستگاه توصیه می گردد.

مزایا و معایب:

از محاسن این دستگاه چاپ رنگی بسیار باکیفیت و مشابه اصل می باشد. از معایب آن گران بودن لوازم آن و اینکه هزینه چاپ هر برگ نسبت به دستگاه سیاه و سفید گرانتر تمام می شود.

پارسا پرینت از فعال ترین ارائه دهندگان دستگاه کپی استوک است که رضایت مشتریان را اصل کار خود قرار داده است و با کیفیت ترین و بهترین ها را برای شما جمع آوری کرده است. به صفحه محصولات ما مراجعه کنید و با مطالعه دقیق مشخصات دستگاه مورد نظر خود، برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید