چاپ سابلبیمیشن از جمله باکیفیت ترین و ماندگارترین چاپ های ممکن بر روی اجسام و اشیا مانند چاپ های روی پارچه و تیشرت و مشابه آنها و همچنین چاپ بر روی وسایل تزیینی داخل منزل مانند شاسی های عکس، بشقاب، پرده، کاغذ دیواری، روتختی و هزاران موارد دیگر و همچنین بر روی وسایل تبلیغاتی مانند هدایای تبلیغاتی، پارچه های تبلیغاتی و موارد مشابه می باشد.

سابلیمیشن چیست؟ و فرآیند چاپ سابلیمیشن چگونه است؟

همانطور که میدانید سابلیمیشن به معنای تصعید می باشد یعنی تبدیل جامد به گاز بدون تبدیل به مایع و یا برعکس و روش کار به این شکل است که مواد جامد روی کاغذ که به صورت جامد می باشد بوسیله ی گرما تبدیل به بخار میشود و بخار ایجاد شده بر اثر فشار به صورت جامد بر روی مدیای مورد نظر منتقل میگیردد و این کل فرآبند چاپ سابلیمیشن می باشد که برای انجام کامل فرآیند چاپ نیاز به یکدستگاه پرینتر سابلیمیشن و یکدستگاه پرس سابلیمیشن می باشد.

بر روی چه اجسامی میتوان چاپ سابلیمیشن انجام داد؟

خوشبختانه تنوع محصولاتی که میتوان برروی آنها از چاپ سابلیمیشن استفاده کرد بسیار زیاد است و ما در این مقاله به تعدادی از این اقلام که سوداوری بالایی دارند اشاره میکنیم.

یکسری از این محصولات که قابل چاپ می باشند محصولات پلمیری غیرپارچه ای هستند که میتوان از شیشه، پلاستیک، فایبرگلاس و آلومینیوم نام برد که انواع شیشه، موارد پلاستیکی مانند قاب موبایل و پد موس می توان اشاره کرد.

یکی از مهمترین و پرسودترین محصولات چاپی سابلیمیشن، پارچه های پلی استر می باشد مانند انواع تیشرت، روتختی، پرده، پرچم و هرپارچه ای که دارای ۵۰ درصد پلی استر یا بالاتر باشد.

تزئین حمام و آشپزخانه هم با چاپ سابلیمیشن ممکن است مانند کاشی های حمام و دستشویی و یا پرده ی حمام و یا ام دی اف های کابینت آشپزخانه از موارد استفاده ی چاپ سابلیمیشن در حمام و آشپزخانه می باشد.

روش چاپ بر روی انواع محصولات:

۱- چاپ سابلیمیشن روی پارچه:

همانطور که مطرح شد این چاپ بر روی پارچه های پلی استر امکان پذیر است بنابراین مهمترین مورد زمان چاپ دانستن جنس پارچه و مقدار درصد پلی استر آن است همچنین اطلاع از مقدار حرارت و زمان لازم برای ایجاد بالاترین کیفیت چاپ که بسته به هر پارچه ای متفاوت می باشد. همچنین بایستی کاغذ مخصوص چاپ بر روی پارچه بدون تاخوردگی و خط باشد که بر روی چاپ پارچه رنگ سفید نندازد و چاپ را خراب نکند.

روش چاپ بر روی انواع محصولات:

۲- چاپ سابلیمیشن بر روی شیشه:

بعلت حساس بودن شیشه باید حرارت به اندازه ای باشد که در شیشه ترک ایجاد نکند و باعث شکستن آن نشود و همچنین به شکلی تنظیم شود که بر روی شیشه بخار ایجاد نکند و یا تصویر به پشت شیشه انتقال داده نشود. انجام اینکارها به تنظیم حرارت و زمان دستگاه پرس و نوع جوهر سابلی و کاغذ نسوز بستگی دارد.

۳- چاپ سابلیمیشن بر روی پلاستیک:

جدای از اینکه باتوجه به جنس پلاستیک نوع کیفیت چاپ بایستی تست شود که مشخص شود نتیجه ی مطلوب میدهد یا خیر مورد مهم دیگر چاپ روی پلاستیک قابلیت تحمل گرمای بالای ۲۲۰ درجه سانتی گراد توسط پلاستیک است که باید مورد توجه قرار گیرد.

چاپ سابلیمیشن بر روی پلاستیک

۴- چاپ روی فلز و آلومینیوم:

چاپ سابلیمیشن بر روی این اجسام میتواند کیفیت بالایی را ارائه دهد به این شرط که فلز یا الومینیوم دارای کیفیت بالایی باشد همچنین نیاز به چاپگر سابلیمیشن با کیفیت چاپ بسیار بالا می باشد همچنین باید گرما به صورت مستقیم بر روی کاغذ و فلز منعکس شود.

۵- چاپ سابلیمیشن بر روی چوب:

این چاپ هم امکان پذیر است به یک شرط که از آنجا که چوب حاوی پلی استر نیست باید عملیات کوتینگ بر روی آن انجام گیرد تا چوب بتواند چاپ رو روی خود حفظ کند همچنین باید چوب نسبت به گرمای بالا مقاوم باشد و نسوزد.

۶- چاپ سابلیمیشن روی نایلون:

این ماده سخت ترین برای چاپ سابلیمیشن است زیرا انواع بسیار دارد و بسیاری از آنها نسبت به حرارت مقاوم نیستند برای همین چاپ سابلیمیشن روی نایلون نیازمند آزمون و خطای بسیار است تا نتیجه ی دلخواه ایجاد شود و همچنین باید این چاپ با حرارت و گرمای پایین انجام شود.

شرکت پارساپرینت تولید کننده انواع پرس سابلیمیشن و همچنین مونتاژکننده ی پلاترسابلیمیشن می باشد برای مشاوره و خرید می توانید با ما از طریق لینک تماس با ما در ارتباط باشید.

همچنین از دیگر محصولات ما نیز بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید