قبل از اینکه به فکر تعمیر دستگاه بیوفتیم، این را باید در نظر داشته باشیم که تا آنجایی که می شود با دستگاه درست رفتار کنیم و تمام موارد را در مورد تمیز نگه داشتن دستگاه و آسیب نزدن به آن رعایت کنیم تا به مشکل هرچند کوچک برنخوریم.

زیرا با رعایت کردن چند مورد کوچک و مراقبت کردن از آن هم در وقت خود و هم در هزینه صرفه جویی لازم را انجام می دهید.

البته این واضح است که به خاطر وجود مارکهای مختلف در این صنعت شناخت و کارکردهای آنها مقداری سخت می شود ولی شما می توانید بعد از خرید دستگاه از مجموعه مورد نظر تمام اطلاعات کافی را در مورد قطعات، کارکرد آنها، نحوه نگهداری از تمام قطعات و خود دستگاه دریافت کنید تا در آینده به مشکل نخورید.

کاغذی که برای دستگاه کپی استفاده می شود باید چگونه باشد؟

در مورد کاغذ دستگاه فتوکپی باید بگوییم که مسلما ما هرچقدر دستگاهی با کیفیت و سرعت بالا داشته باشیم، اگر در نهایت به کیفیت کاغذ دقت نداشته باشیم، باز نمی توانیم کاری را که کپی میکنیم یا چاپ می گیریم با کیفیت تحویل بگیریم.

پس موضوعی را که باید در ابتدا در نظر داشته باشیم بعد از کیفیت خود دستگاه، کیفیت کاغذ می باشد.

نحوه قرار دادن کاغذ در دستگاه به این صورت است که:

ابتدا باید کاملا بر بخورد، بر خوردن در صنعت چاپ ریسو و کپی و… یک اصطلاح به معنای هوا رفتن در بین کاغذها می باشد که باعث می شود زمانی که کاغذ به داخل دستگاه کشیده می شود، کاغذها به هم نچسبیده باشد و داخل دستگاه جمع نشود. مراحل انجام آن را تمام کسانی که در این شغل فعالیت می کنند کاملا با آن آشنایی دارند و از اهمیت آن آگاه هستند.

شیشه دستگاه فتوکپی را چگونه نگهداری کنیم؟

یکی دیگر از اجزای دستگاه کپی که بسیار با اهمیت می باشد شیشه آن است. چرا که هر گونه خط و خش و کثیفی را روی کار شما منعکس می کند و در نتیجه، شما به هیچ وجه نمی توانید کاری با کیفیت داشته باشید.

پس بهتر است قبل از اینکه به فکر تعمیر و یا تعویض آن بیوفتید به فکر این باشید که با انجام چند حرکت بسیار ساده و کوچک می توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

اول اینکه همیشه سعی کنید شیشه دستگاه را با یک حوله تمیز و نرم از آلودگی و خاک تمیز کنید و این را توجه داشته باشید که مایع را مستقیم بر روی شیشه نریزید، روی حوله بریزید و بعد حوله را به شیشه بکشید.

مورد دیگر این است که در زمان کپی گرفتن حتما به این موضوع دقت کنید که که نمونه ای را که روی شیشه قرار می دهید، عاری از هرگونه سوزن و منگنه باشد تا باعث ایجاد خط و خطوط بر روی شیشه نشود. از قرار دادن اجسام سنگین جدا خودداری کنید.

در مقالات بعدی در مورد اینکه هنگام کار با دستگاه فتوکپی چه مواردی را برای چاپ بهتر باید در نظر بگیرید صحبت می کنیم.

برای خرید دستگاه کپی استوک و آگاهی از ویژگی های انواع مختلف این دستگاه ها می توانید خصوصیات محصولات ما را به دقت مطالعه کنید و برای تهیه با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید