همانطور که می دانید امروزه دستگاه کپی در ادارات، مراکز خصوصی، کارخانجات و غیره به حالتی می باشد که اگر به طور ناگهانی دچار آسیب شود کل مجموعه به مشکل میخورد و کارها خیلی دیر و به سختی پیش خواهد رفت.

پس همانطور که در مقالات قبل گفتیم حفظ و نگهداری از این دستگاه بسیار ضرورت دارد و حتما رسیدگی به آن باید در برنامه های هر مجموعه ای که در ان یک دستگاه کپی نیز وجود دارد باید باشد و البته کار بسیتر مشکلی نیز نیست شما به راحتی می توانید با نظافت کردن خود دستگاه و بعضی از قطعات دستگاه مانند درام این کار را انجام دهید و با تماس گرفتن هر چند وقت یک بار با تکنسین مربوط به دستگاهتان برای سرویس کردن دستگاه می توانید این کار انجام دهید.

زیرا تکنسین به دلیل تجربه ای که در این زمینه دارد به خوبی می تواند تشخیص دهد که دستگاه در چه شرایطی می باشد و حتی می تواند از بروز بعضی از آسیبهای احتمالی نیز جلوگیری کند.شما با این کار جدا از اینکه از صدمه زدن و به تعویق افتادن کارهای شرکت و یا مجموعه جلوگیری می کنید از خیلی از ضررهای احتمالی نیز حتما جلوگیری کرده اید و این برای یک مجموعه و مدیریت آن بسیار با ارزش می باشد.

ما در این مقاله می خواهیم برای شما توضیح دهیم که چرا ممکن است زمانی دستگاه روشن نشود البته همیشه بروز این مشکل نشان دهنده ی این نیست که شما با یک مشکل اساسی رو به رو شده اید در خیلی از مواقع شما می توانید بدون حضور تکنسین مشکل دستگاه را حل کنید.

دلایل روشن نشدن دستگاه از نظر کارشناسان:

کارشناسان دستگاه کپی بر این باورند که اگر دستگاه کپی روشن نشود امکان دارد مشکلی در قطعه ی فرمتر به وجود آمده باشد.

قطعه ی فرمتر چیست؟

قطعه ی فرمتر نقش صلی دردستگاه کپی دارد و آن هم این است که به تمام اجزای مکانیکی و الکترونیکی دستگاه کپی رسیدگی می کند و آنها را کنترل می کند.زمانیکه که این قطعه که می توان آن را به ستون فقرات تشبیه کرد به مشکل خاصی بخورد پیامد آن این است که دستگاه روشن نشود.

استفاده ی بیش از حد مجاز از دستگاه:

تمام دستگاه های کپی با یک ظرفیت مشخصی ساخته می شوند که زمانی که بیش از آن ظرفیت کپی زده باشد گاهی اوقات همین امر باعث می شود که دستگاه دیگر روشن نشود البته جالب است بدانید که حتی اگر شما از دستگاهتان کمتر از چیزی که هست یا اصلا باهاش کار نکنید باز هم باعث روشن نشدن دستگاهتان می شود.پس بهتر است شما بعد از شناخت کافی از دستگاه و شناسایی ظرفیت دستگاهتان از ان به اندازه ی مجازی که جزو قابلیت های خود دستگاه می باشد کار بکشید.

مشکل در سیم برق:

در زمانی که دستگاه شما روشن نشد بهتر است قبل از هر کاری سیم برق دستگاه را چک کنید اگر سیم برق متصل بود امکان دارد که که سیم برق دچار قطعی شده باشد اگر بازهم روشن نشدن دستگاه مربوط به سیم برق نبود باید ببینید fu102 روی Eco نسوخته باشد.

البته بهتراز این را بدانید تا زمانیکه مطمئن نشده اید که مشکل اصلی از کجاست دستگاهتان را تکان ندهید چون ممکن است دستگاه دچار مشکل بزرگی شود.

برای مشاهده انواع دستگاه کپی استوک به لینک مربوطه مراجعه کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید