انجام تنظیمات دقیق دما، فشار و زمان در دستگاه های چاپ از جمله کار های بسیار مهمی است که برای چاپ طراحی گرافیکی بر روی یک متریال بسیار حائز اهمیت است.

حین انجام این کار، انتقال حرارت باید به درستی انجام شود که برای این منظور تنظیم صحیح دما از جمله اقدامات لازم و ضروری است. به صورت کلی مقدار فشار وارده بر خروجی نهایی چاپ شما بسیار تاثیر گذار است و همچنین تنظیم محدوده دمایی مورد نیاز برای هر متریال مختلف را باید مد نظر داشته باشید و نکات لازم در مورد تنظیم آن ها را به خوبی بدانید.

برای این منظور که بتوانید طرح مورد نظر خود را به خوبی و به درستی روی متریال های خود انتقال دهید، این مقاله از پارسا پرینت را به دقت مطالعه کنید. ما تمامی موارد لازم در این زمینه را برای شما بازگو خواهیم کرد.

تنظیمات لازم حین کار با دستگاه چاپ

متریال های چند منظوره:

اگر شما متریالی را که به کار برده اید، چند منظوره است، باید دما را در ۳۵۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید. در این شرایط زمان مناسب در محدوده بین ۱۰ تا ۱۲ دقیقه است.

استفاده از مواد پلی استر:

اگر مواد پلی استر استفاده می کنید، توجه داشته باشید که این مواد را نباید با دمای بالا استفاده کنید. در چنین شرایطی باید تنظیمات شما به این صورت باشد: دما ۲۷۰ درجه فارنهایت، زمان ۱۰ دقیقه و در انتها زمانی که کاغذ گرم است، باید آن را از روی متریال بردارید.

متریال با خاصیت کشسان:

متریال هایی که به صورت کشسان هستند، دمای مناسب برای آن ها ۳۳۵ درجه فارنهایت است، زمان مناسب برای انجام چاپ بین ۱۲ تا ۱۴ دقیقه است و زمان جدا کردن کاغذ زمانی است که متریال سرد شده باشد.

چاپ طرح به صورت قدیمی و محو:

اگر قصد دارید طرح دلخواه خود را به صورت قدیمی و به شکل محو چاپ کنید باید دما را روی ۳۵۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید، مدت زمان را بین ۱۰ تا ۱۲ دقیقه قرار دهید و به منظور ایجاد طرح دلخواه باید هنگامی که متریال همچنان گرم است، آن را از دستگاه خارج کنید.

چاپ های با زرق و برق زیاد:

برای ایجاد چاپ هایی که دارای بافت های زیاد هستند و قصد دارید که زرق و برق در آن ها زیاد باشد، می توانید دما را روی ۳۵۰ درجه فارنهایت و زمان را روی ۱۵ دقیقه تنظیم کنید و هنگام جدا کردن بر چسب توجه داشته باشید که متریال گرم شده باشد.

متریال های بازتابنده:

اگر متریالی که قصد چاپ بر روی آن را دارید به صورت بازتابنده است دما باید بر روی ۳۰۵ درجه و زمان ما بین ۱۰ تا ۱۲ دقیقه قرار داده شود و جدا کردن برچسب زمانی مناسب است که متریال به خوبی سرد شده است.

چاپ روی پارچه های سفید و مشکی:

چاپ روی پارچه هایی که به رنگ سفید هستند، دمای ۳۸۵ درجه فارنهایت و زمان ۲۵ تا ۳۵ دقیقه برای آن ها لازم است. دمای ۳۶۵ و زمان ۱۰ دقیقه نیز برای چاپ روی پارچه های مشکی مناسب است.

چاپ تمام رنگی:

چاپ تمام رنگی با کیفیت نیازمند دمای ۳۰۵ درجه و زمان ۱۰ دقیقه است و هنگامی که متریال گرم است، بر چسب باید جدا شود.

چاپ رنگی:

برای ایجاد طرح ها به صورتی رنگی باید دما ۳۵۰ درجه و زمان ۱۰ تا ۱۲ دقیقه باشد و در انتها زمانی که متریال سرد نشده است، اقدام به جدا کردن برچسب کنید.

جهت مشاهده و انتخاب دستگاه چاپ روی تیشرت مخصوص کار خود به صفحه محصولات ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید