در مقاله ی قبلی در مورد تاریخچه ی دستگاه فکس توضیحاتی دادیم که دستگاه فکس از کجا آمده و انواع آن را برای شما به طور مختصر نام بردیم.در این مقاله برای شما می خواهیم توضیحات کاملی در مورد چگونگی کارکرد انواع دستگاه فکس که حرارتی، لیزری و کاربنی بود برای شما به طور کامل اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

جالب است بدانید که دستگاه فکس خود از نوع دستگاه چند کاره می باشد که با خط تلفن کار می کند. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که به چه به صورت می توان به این دستگاه فکس معمولی اسم دستگاه چند کاره را گذاشت.شما این تصور را بکنید که وقتی شما سندی را در این دستگاه می کنید پس توسط دستگاه فکس این سند اسکن می شود سپس از طریق خط تلفن این اطلاعات به دستگاه فکسی که آن طرف خط وجود دارد ارسال دارد می شود و با چاپ روی کاغذ برای آنها ارسال می شود پس به راحتی می توانید چند کاره بودن دستگاه فکس را مشاهده کنید.

فکس حرارتی

دستگاه فکس حرارتی از جمله دستگاههایی می باشد که معمولا شرکتها از آن ها برای مبادله ی اطلاعات خود استفاده می کنند. یکی از خصوصیات دستگاه های فکس حرارتی این است که شما نمی توانید اطلاعات را از طریق این دستگاه به کامپیوتر انتقال دهید زیرا ورودی این دستگاه فقط از طریق کاغذ امکان پذیر می باشد.

یکی از معایب دستگاه های فکس حرارتی این است که برای خروجی دستگاه ازکاغد هایی به نام thermal استفاده می شود. مشکلی وجو این نمونه کاغذ ماندگار نبودن متن بر روی آنها می باشد که همین موضوع باعث می شود که اگر لازم است سندی تا مدتهای طولانی محفوظ نگه داشته شود حتما از روی آنها کپی بگیرند. البته راه بهتری هم برای از بین بردن این مشکل وجود دارد و آن استفاده از دستگاه فکس لیزری می باشد دستگاه. خروجی دستگاه فکس لیزری کاغذ های A4 معمولی می باشد.

یکی دیگر از مزایای دستگاه های فکس لیزری این اسن که شما قادر خواهید بود از طریق USB اطالاعات مورد نظر را وارد دستگاه فکس خود کنید و از طریق تلفن ارسال کنید. پیشنهادی که ما به شما می کنیم این است که اگر قصد خرید دستگاه فکس برای مجموعه ی خود دارید ار دستگاه های فکس لیزری برای این منظور استفاده کنید زیرا استفاده از آن باعث می شود که خیلی هزینه ها به صرفه تر باشد.

دردستگاه های فکس حرارتی یک مزیتی وجود دارد که باعث شده این نمونه از دستگاه فکس از دیگر مدل های آن مجزا شود و آن روشی است که برای خروجی روی این دستگاه وجود دارد روش خروجی این دستگاه از طریق سنسور می باشد و هیچ نیازی به کارتریج در آن نیست.

انواع دستگاه فکس حرارتی

۱: دستگاه های فکس با حرارت مستقیم
۲: دستگاه های فکس با انتقال حرارت

دستگاه های فکس با حرارت مستقیم:

در این مدل دستگاه فکس از کاغذ های مخصوصی استفاده می شود که با نام کاغذ های فکس شناخته شد ولی نام اصلی آن thermal می باشد.

این نمونه کاغذها را اگر از نزدیک مشاهده کرده باشید به این صورت می باشد که پوشیده شده از مواد شیمیایی می باشد که حالت لغزندگی به ان می بخشد.

دستگاه های فکس با انتقال حرارت:

در این نمونه از فکس بر خلاف حرارت مستقیم از کاغذهای مخصوص استفاده نمی شود و کاغذ های معمولی جایگزین آن می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید