تمام دستگاهها از یک سری قطعات ریز و درشت و یک سری قطعات اصلی و فرعی تشکیل شده است که با درکنار هم قرار گرفتن این قطعات دستگاه ها شروع به کارکردن می کنند. دستگاه سابلیمیشن نیز به همین صورت می باشد.

این دستگاه از یک سری قطعات تشکیل شده است که با دیگر دستگاههای چاپ سه بعدی متفاوت است.اگر شما برای کسب و کار خود این حرفه را انتخاب کرده این و اقدام به خرید دستگاه چاپ سابلیمیشن نموده اید بد نیست که اطلاعاتتان در مورد این دستگاه کامل باشد زیرا باعث می شود هر زمان دستگاه دچار مشکل شد بتوانید مشکل ایجاد شده را شناسایی کنید و متوجه شوید که از کدام قطعه می باشد و این موضوع در روند کاری شما تاثیر چشمگیر خواهد داشت.ما در این مقاله تصمیم داریم شما را با این قطعات آشنا کنیم.

اصلی ترین قطعاتی که در دستگاه چاپ سابلمیشن وجود دارد به شرح زیر می باشد:

۱- یونیت کنترلر

اطاعاتی که کاربر دستگاه به دستگاه می دهد در این قطعه حفظ و نگهداری می شود و وظیفه ان کنترل کردن دما و زمان می باشد. این قطعه با برق شهری تغذیه می شود و بد نیست بدانید این قطعه ای است که در برابر نوسانات برق بسیار حساس است و امکان آسیب دیدگی آن بسیار بالا می باشد و پیشنهاد ما به شما این است که حتما از محافظ برق استفاده کنید که دچار مشکل نشوید.جالب است بدانید که این قطعه قابلیت این را دارد که زمان چاپ هر محصولی را اعلام کند زیرا مجهز به آلارم هشدار می باشد.

۲- لوله تنظیم ارتفاع در زمان چرخش دستگاه:

این قطعه در دستگاه چاپ سابلیمیشن ۶ کاره و ۸ کاره قابلیتهای فراوانی دارد به این حالت که به وسیله ی آن می توان سطح هیتر را تغییر دارد به عنوان مثال می توان گفت که چاپ کارت ویزیت و ام دی اف سطح متفاوتی دارند و از طریق این پیچ آن را تغییر می دهیم.البته باید بدانید که دستگاههایی که تک کاره هستند اصلا این قابلیت را ندارند.

نکته ای که شما باید برای استفاده از این پیچ در نظر بگیرید این است که حتما چرخاندن پیچ را باید قبل از عملیات پرس انجام دهید اگر بعد از آن باشد ممکن است بعد از گذشت زمان این قطعه دچار مشکل شود.

۳- اسکلت دستگاه:

حتما این را میدانید که تمام قطعات اصلی و فرعی دستگاه مانند یونیت کنترلرو قالب ها روی بدنه ی دستگاه سوار می شوند. شرکتهای سازنده این محصول، از مواد مختلف برای ساخت ان استفاده می کنند که کیفییت آن تاثیر بسیار مهمی بر روی نتیجه ی کار چاپی شما خواهد داشت.

۴-دستگیره اهرم فشار:

این قطعه در دستگاه هایی از چاپ سابلیمیشن می باشند که بصورت تک کار می باشند البته آن مدلی که بصورت دستی یا نیمه اتوماتیک هستند. این اهرم به حالتی ساخته شده است که با کمترین فشار می توانید ان را باز یا بسته کنید و از همین طریق امکان فشارهای عمودی بر روی مدیاهایی که قرار است چاپ روی آن انجام شود ایجاد می شوددر مقالات بعدی الباقی اطلاعات در مورد قطعات تشکیل دهنده دستگاه چاپ سابلیمیشن با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

با ما باشید……

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید