از حدود ۲۰ سال پیش به بعد به علت افزایش هزینه ی خرید دستگاه های کپی آکبند خصوصا در کشورهای در حال توسعه امکان خرید این دستگاه ها بسیار کم شد و بازار این محصول در این کشورها دچار اختلال شد که راه حلی برای آن از سوی چند شرکت بزرگ که عموما مربوط به کشورهای بلوک شرق بود ابداع گردید. راه حلی که ارائه شد، خریدن دستگاه های کارکرده ولی سالم و در حد آکبند از مشتریانشان و تعویض با یک دستگاه آکبند به جای آن بود

خصوصیات دستگاه های استوک چیست؟

دستگاه های خریداری شده دست دوم که خط تولید آکبند آن ها متوقف شده را تحت نام استوک وارد کشورهایی از قبیل ایران کردند که هم امکان خرید آن ها بیشتر بود به علت این که به مقدار قابل توجهی از آکبند آن ها ارزان تر بود و هم سالم بودند و امکان کارکردن به مدت چندین سال با این دستگاه ها وجود داشت.

پس دستگاه استوک، دستگاه کارکرده ای است که خط تولید آکبند آن در کشور سازنده متوقف شده است. در این بین یک کلمه ی دیگر در ایران ساخته شد به عنوان استوک ایران که اصطلاحا به دستگاه های استوک وارداتی گفته می شود که در ایران توسط یک یا چند کاربر به مدت زمانی کارکرده است و بنابراین از مدل اروپا بیشتر کارکرده است.

روش های تشخیص استوک اروپا و ایران چیست؟

تشخیص استوک ایران و اروپا از یکدیگر صد در صدی نیست و تشخیص دقیق آن با کارشناس مربوطه است ولی راه هایی دارد که می توان تا حدودی این موضوع را تشخیص داد.

در استوک اروپا:

  1. بدنه کاملا سالم و بدون شکستگی است.
  2. لوازم و قطعات داخلی آن بیشتر فابریک بوده و تعویض نشده است.
  3. کنتور آن پایین است و کم کارکرده است.

البته همه ی این موارد متاسفانه قابل دستکاری هست ولی تا حدودی می توان از وضعیت دستگاه مطلع شد.

برای دیدن انواع متنوع دستگاه کپی استوک به همراه توضیحات کامل ویژگی ها به صفحه محصولات آن رجوع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید