برای اینکه بدانیم چه کارهایی با دستگاه کاترپلاتر انجام داد ابتدا باید یک شناخت کلی نسبت به این دستگاه و متعلقاتش و قابلیتهای آن داشته باشیم پس اطلاعاتی درباره کاترپلاتر در ابتدا توضیحاتی راجع به این دستگاه ارائه خواهیم داد.

اطلاعاتی درباره ی خود دستگاه کاترپلاتر:

دستگاه کاترپلاتر همانطور که از اسمش پیداست وظیفه ی کات کردن دارد که همان بریدن می شود با این تفاوت که این برش میتواند به صورت منحنی هم انجام شود و اشکال هندسی یا حروف را ایجاد کند بنابراین کار اصلی کاترپلاتر برش منحنی می باشد که این برش به صورت نیم تیغ است یعنی کاغذ را به صورت کامل قطع نمی کند علت اینست که کاغذهای مورد استفاده در دستگاه های کاترپلاتر از نوع برچسب دار می باشند که نبایست به برچسب پشت کاغذ صدمه وارد شود.

اطلاعات کاترپلاتر - پارساپرینت

اجزا و قطعات کاترپلاتر:

یکدستگاه کاترپلاتر از بدنه ی اصلی دستگاه، پایه نگهدارنده که بدنه بر روی آن سوار می شود، محل قرار گرفتن تیغه ی دستگاه، گیره های نگهدارنده ی کاغذ، تیغه، مداد، سی دی نصب، کابل رابط به کامپیوتر و کابل برق تشکیل شده است. و در مدلهای دوربردار یک چشمی هم وجود دارد که وظیفه ی تشخیص چاپ روی کاغذ را دارد.

خدمات قابل ارائه با کاترپلاتر چیست؟

با دستگاه کاترپلاتر میشود با کاغذهای روزرنگ یا شبرنگ نوشته های روی شیشه ها را بوجود اورد. یا میشود بر روی بدنه ی اتومبیل یا دستگاه های دیگر برچسب طراحی کرد و یا استیکرهای برچسب دار برای جاهای مختلف بوجود اورد و یا حتی امکان طراحی های الگویی یا هندسی کشید. از دیگر کارهایی که با دستگاه کاترپلاتر قابل انجام است ایجاد برچسب های روی تیشرت و لباس است.

اصناف مختلفی می توانند از این دستگاه بهره بگیرند که ما در اینجا به چند مورد از آنها اشاره میکنیم مانند دفاتر فنی که میتوانند خدمات برش برچسب را ارائه دهند و یا کارگاه های تولید لباس که از این دستگاه برای ایجاد برچسب روی تیشرت استفاده می کنند که بعد از آن برچسب را بوسیله ی دستگاه سابلیمیشن بر روی تیشرت می چسبانند. همچنین این دستگاه در خیاطی کاربرد دارد که هم میتوان با ان الگوی خیاطی ترسیم کرد و هم میتوان برش منحنی ایجاد کرد.

دستگاه کاترپلاتر بوسیله ی تیغه ی نصب شده بر روی کرییج دستگاه و با فرمان برنامه ی کورل یا آرت کات داخل کامپیوتر برش را آغاز میکند و از طریق چپ و راست رفتن تیغه و جلو و عقب رفتن کاغذ، این برش انجام می شود.

امروزه این دستگاه بسیار پرکاربرد می باشد و مشتریان فراوانی در کشور ما دارد و از آنجا که قیمت آن هم بسیار مناسب است بنابراین به راحتی می توان این دستگاه پرکاربرد را به مجموعه ی چاپی خود اضافه کنید.

کاربردهای کاترپلاتر - پارساپرینت

شرکت پارساپرینت با ۳۰ سال سابقه در زمینه فروش و خدمات ماشینهای اداری و دستگاه چاپ روی تیشرت با تولید پرس سابلیمیشن دستی، مگنتی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک، پنوماتیک و پرس حرارتی هیدرولیک و مونتاژ و راه اندازی پلاتر سابلیمیشن عریض و دستگاه کپی استوک و دستگاه های کاترپلاتر، برش کاغذ، پرفراژ و خط تا در خدمت شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید