تا زمانی که کاغذ وجود داشته باشد برش کاغذ هم مطرح می باشد و کاربرد دارد بنابراین دستگاه های برش کاغذ بسیار مورد استفاده و بسیار پرطرفدار هستند و براساس کاری که انجام می دهند از مدلهای ساده ی دستی تا مدلهای دستگاه برش کاغذ برقی تمام اتوماتیک متغیر می باشند برای همین نیاز است به کاربرد دستگاه های برش کاغذ و همچنین انواع مدلهای آن بپردازیم و توضیحی اجمالی در رابطه با این دستگاه ها داشته باشیم.

کاربرد دستگاه برش کاغذ:

همانطوری که از نام این دستگاه پیداست کاربرد آن برای بریدن کاغذ به صورت کاملا صاف و دقیق و در اندازه ی مشخص و یکدست در تمام کاغذها می باشد به همین منظور این دستگاه ها دارای تیغه های بسیار تیز و قوی می باشند که یا به وسیله ی اهرم دستی و یا به شکل بازوی برقی بر روی کاغذ فرود می آید و باعث بریده شدن کاغذ ها می شود.

دستگاه های برش دارای انواع مختلفی می باشند که در اینجا راجع به انواع آنها توضیح خواهیم داد.

 

انواع دستگاه برش کاغذ

۱- دستگاه برش کاغذ دستی معمولی:

این گروه از دستگاه های برش به صورت دستی کار می کنند یعنی برش کاغذ با فشار دست انجام می شود و در این گروه از دستگاه ها حداکثر تعداد کاغذی که می توان هممان برش زد ۱۵ برگ می باشد و از سایز A5 تا A3 می باشند و بدنه ای سبک و قابل حمل دارند.

دستگاه برش دستی

۲- برش کاغذ دستی قدرتی:

این گروه از دستگاه ها مانند مدلهای برش دستی معمولی توسط دست برش می زنند ولیکن تفاوتی که دارند در این است که اولا تعداد برگی که در این گروه از دستگاه ها می توانند همزمان برش بخورند تا ۴۰۰ برگ است درثانی وزن بدنه ی این دستگاه ها سنگین تر بوده و تیغه ی آنها قوی تر است و در دو سایز A4 و A3 موجود است.

۳- برش کاغذ برقی:

این گروه از دستگاه ها براثر نیروی مجرکه ی الکتریسیته عمل می کنند و با دکمه ی برقی عمل برش را انجام می دهند در این گروه دستگاه ها برش دقیق تر و منظم تر انجام می شود و در اندازه های ۳۲ سانت، ۴۵ سانت، ۴۶ سانت، ۵۲ سانت و ۷۲ سانت وجو دارد و در مدلهای اهرمی که فقط برش برقی است و نگهدارنده ی کاغذ و حرکت دهنده ی کاغذ دستی می باشد و مدل نیمه اتوماتیک که فقط حرکت دهنده ی کاغذ یا همان گونیا دستی می باشد و بقیه ی قسمت ها برقی است و در مدل آخر که مدل تمام اتوماتیکمی باشد تمام کارهای دستگاه به صورت اتوماتیک انجام می شود.

برش برقی

۴- برش کاغذ برقی صنعتی:

این گروه از دستگاه ها تنها تفاوتی که با گروه برش برقی معمولی دارند بزرگتر بودن عرض دستگاه و صنعتی تر بودن آن است که یا با پمپ باد یعنی به صورت پنوماتیک و یا با پمپ روغن یعنی به صورت هیدرولیک تیغه بالا و پایین می رود.

شرکت پارسا پرینت تولید کننده با ارزانترین قیمت پرس حرارتی دستی اقدام به تولید با کیفیت ترین دستگاه پرس حرارتی دستی و دستگاه پرس حرارتی کوچک یا همان دستگاه پرس حرارتی خانگی می نماید.

همچنین مونتاژ دستگاه چاپ پارچه و واردات کاترپلاتر ارزان را در فعالیت های خود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید