وظیفه دستگاه کپی امکان کپی برداری از اسناد و مدارک است و هر مزیتی غیر از این مورد جزو مزیتها و یا امکانات جانبی محسوب می شود. شرکتهای تولید کننده دستگاه های کپی برای در اختیار گرفتن بازار و فروش بیشتر مدام این ویژگیهای دستگاه را افزایش می دهند. در این مقاله بعضی از متداول ترین این امکانات را مطرح خواهیم کرد.

متعلقات جانبی متداول دستگاه کپی

  1. متداول ترین امکاناتی که برای دستگاه های فتوکپی درنظر میگیرند، امکان پشت و رو زن اتوماتیک است که در ۹۰ درصد دستگاه ها وجود دارد و فقط در یکسری دستگاه های رومیزی و کم حجم این قابلیت وجود ندارد.
  2. امکانات دیگری که بسیار هم مورد توجه می باشد و جدیدا بر روی اکثر دستگاه ها کپی وجود دارد، وجود برد پرینتر است که قابلیت پرینت لیزری را هم علاوه بر کپی ایجاد می کند.
  3. امکانات جانبی بعدی که بسیار هم متداول شده است، وجود برد اسکنر بر روی دستگاه است که امکان اسکن را هم در دستگاه بوجود می آورد. همین شرایط در مورد برد فکس هم صادق است که در ایران خیلی استفاده نمی شود.
  4. امکان جانبی دیگر، عملیات و بهینه سازی است که بر روی صفحه نمایش دستگاه صورت می گیرد. به طوریکه مدلهای ابتدایی صرفا یک صفحه دیجیتال بود و به مرور تبدیل به صفحه نمایش و سپس صفحه نمایشگر لمسی شد و تا امروز که معمولا صفحه نمایش ال سی دی رنگی تمام لمسی است.
  5. از دیگر امکانات جانبی پیشرفته در دستگاه های فتوکپی امکان چاپ، پرینت و یا اسکن از فلش مموری به صورت مستقیم و بدون نیاز به کامپیوتر می باشد و یا اتصال به موبایل از طریق بلوتوث و امکان چاپ از آن به صورت مستقیم.
  6. مورد آخر که هر روز بهینه تر می شود و تکامل پیدا می کند، ظرفیت حافظه داخلی دستگاه است که در هر مدل جدیدتر این ظرفیت افزایش پیدا کرده و در کنار آن سرعت عملکرد سیستم کامپیوتری دستگاه نیز اضافه می شود.

امکانات جانبی اختیاری دستگاه های فتوکپی

امکانات جانبی اختیاری دستگاه های کپی با سفارش مشتری به دستگاه متصل می شود که شامل موارد زیر هستند:

  • کاست کاغذ اضافی: که معمولا ظرفیت کاغذ ۵۰۰۰ برگی یا بیشتر را دارد و در کنار دستگاه متصل می شود. صرفا برای دستگاه های سرعت بالا و یا کسانی که تیراژ روزانه بسیار بالایی دارند قابل استفاده است.
  • تغذیه کننده اتوماتیک کاغذ: امکان اسکن کردن تعداد بالای کاغذ بدون نیاز به دست را فراهم می آورد و این امکان بر روی تمامی دستگاه قابل اتصال است.
  • وجود فینیشر: که در دستگاه های فتوکپی سرعت بالا بسیار مورد استفاده است. عملیات طبقه بندی کاغذ ها و حتی امکان منگنه و پانچ را در دستگاه ایجاد می کند. البته فینیشر برای دستگاه های کوچک و متوسط معمولا کاربرد ندارد و استفاده نمی شود.

جهت تهیه دستگاه کپی استوک با متعلقات جانبی متداول و یا انواع اختیاری آن ها که به طور مفصل در این مقاله در مورد آن ها شرح دادیم، با پارسا پرینت تماس بگیرید. خصوصیات تمامی دستگاه ها به طور کامل شرح داده شده است که با مراجعه به صفحه محصولات ما می توانید از ویژگی های هر یک آگاهی یابید و برای تهیه و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید