اسکنرهای دستگاه کپی به طور معمول پردازش کمتری در برابر دستگاههایی که فقط اسکن می کنند دارند. دستگاه های کپی بیشتر برای اجرای کارهایی است که طراحی شده است ولی دستگاه اسکنر فقط وظیفه اسکن را بر عهده دارند. یعنی یک کار آنهم اسکن مدارک شما در اصل تبدیل یک صفحه معمولی به صفحه کاغذی دیجیتال است.

بهتر است بدانیم که:

دستگاههای اسکنر توانایی اسکن دورو در یک زمان را دارند و مانند دستگاههای کپی احتیاج به برگرداندن برگه نمی باشد.

در دستگاه های اسکنر امکان این وجود دارد که برگه ای را که شما برای اسکن آماده کرده اید را به صورت خودکار اندازه سایز خروجی کند. ولی در دستگاههای کپی برای اسکن این امکان وجود ندارد.

یکی دیگر از خصوصیات اسکنر از بین بردن تک رنگ می باشد. یعنی آن زمانی که شما از برگه قرمز اسکن می گیرید خروجی به رنگ سفید می باشد. برخی از دستگاههای کپی نیز هستند که قابلیت تشخیص صفحه سفید را دارند یعنی به اصطلاح اسکن تک رنگی.

هزینه دستگاه اسکنر به چه صورت است؟

هزینه هر دستگاهی به قابلیتهایی بستگی دارد که آن دستگاه دارد. دستگاه اسکنر نیز به همین صورت می باشد.

هرچه قدر قابلیتهای آن، یعنی:

  • سرعت (سرعت اسکنرها توسط یک رو یا دورو بودن آنها ارزیابی می شود.).
  • حافظه آن (یعنی تعداد کارهایی که دستگاه می تواند در خود حفظ کند).
  • و تعداد اسکنهایی که در طول روز انجام می دهد.

بیشتر باشند، خب بالطبع قیمت آن بالاتر است.

انواع اسکنر

دستگاههای اسکنر ۴ مدل می باشند:

  1. دستگاههای اسکنر رومیزی.
  2. دستگاههای اسکنر شبکه.
  3. اسکنر مسطح.
  4. اسکنر فرمت گسترده.

دستگاه اسکنر رومیزی:

معمولا جاهایی که در طول روز فقط برای مصارف روزانه خود احتیاج به اسکنر دارند، اسکنرهای رومیزی برای این مجموعه ها مناسب است. به طور مثال میتوانیم یک مطب دکتر را مثال بزنیم که احتیاج به اسکن کردن برگه های بیمه، آزمایش وامثال آن دارند.

این کابل اسکنرها ازطریق یک اتصال USB به کامپیوتر وصل می شود. آنها به غیر از اینکه اسناد را به صورت دیجیتالی خروجی میگیرند اسکنهای بزرگتری نیز انجام می دهند.

دستگاه اسکنر شبکه:

دستگاه اسکنر شبکه همانطور که از اسمش پیداست، به جای آنکه به کامپیوتر متصل شود به شبکه متصل می شود. این فرآیند نویدی است برای کسانی که می خواهند جلوی کپی گرفتن دیگر کار کنان را بگیرند.

این دستگاه شباهت زیادی به اسکن رومیزی دارد با سرعت مشابه فقط فرق آنها در قیمت آن است که اسکنر شبکه گرانتر است.

دستگاه اسکنر مسطح:

کارکرد با این دستگاه به این صورت است که درب را باز میکنید کاغذ را روی یک سطح شیشه ای قرار می دهید و عمل اسکن را انجام می دهید، دقیقا مانند دستگاه اسکن کپی.

اگر احتیاجی به سرعت بالا ندارید ولی درمقابل احتیاج به رزولیشن بالا دارید، این دستگاه کاملا مناسب شما می باشد. مانند شرکتهای تبلیغاتی یا عکاسیهایی که روی عکسهای قدیمی که در شرف از بین رفتن و پارگی می باشند.

دستگاه اسکنر گسترده:

اگر شما صاحب جایی می باشید که لازمه شما اسکن کردن در سایزهای نامتناوب و همینطور چاپ در سایزهای غیراستاندارد، این دستگاه کاملا مناسب کاری است که شما می خواهید انجام دهید.

اگر قصد اسکن کردن با استفاده از دستگاه فتوکپی را دارید، میتوانید با تهیه دستگاه کپی استوک این کار را انجام دهید. به صفحه محصولات مراجعه کنید و محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید و با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید