کسانی که دارای دفتر فنی هستند حتما این را خوب می دانند که در دسته ی کاغذ، کاغذ هایی وجود دارند که خیلی مرتبط با شغل هایی هستند که حفاظت شده هستند و اطلاعات آنها بسیار محفوظ است.معمولا آنها هم مثل تمام افراد و مشاغل برای این کار مجبورند برای ثبت کردن اسناد و اطلاعات خود از کاغذ استفاده کنند ولی فرق بزرگ آنها با هم در همین کاغذ ها می باشد. آنها از کاغذ هایی استفاده می کنند که کپی گرفتن از انها امکان پذیر نمی باشد یعنی هر زمان که اقدام به کپی گرفتن ازآنها می کنیم کپی به مشکل می خورد.به این مدل کاغذ ها، کاغذ ضد کپی می گوییم.

این کاغذ ها حس آرامش را برای این افراد بیشتر میکند زیرا از کپی، تقلب و جعل غیر قانونی جلوگیری می کند زمانی که این کاغذ ها را در دستگاه کپی سیاه و سفید قرار می دهیم هشدار اینکه کپی غیر مجاز است فعال می شود اگر زمانی هم کپی انجام شود و از دستگاه خارج شود دارای ی سری مشکلات در پرینت می باشد که فرق جعلی و اصلی بودن آن را نشان می دهد و اگر این اسناد در دستگاه کپی رنگی قرار بگیرد متن آن به صورت نا خوانا می باشد که باز هم نشان دهنده ی این است که این کار به صورت غیر قانونی می باشد و امکان این کار وجود نخواهد داشت.

عملکرد دستگاه کپی روی کاغذ های ضد کپی

همانطور که همه می دانیم عملکرد دستگاه کپی یا اسکنر به گونه ای می باشد که در ابتدا نور تابیده می شود و سپس متن و یا تصویر بر روی کاغذ با وضوح کامل و کیفیت بالا منعکس می شود . ولی کاغذ های ضد کپی به همین کیفیت و وضوح دستگاههای کپی واکنش دارد یعنی زمان کپی گرفتن، همین موضوعی که در کاغذ های معمولی باعث به وجود آمدن کیفیت و رزولیشن بالا می شود در این کاغذ ها باعث به وجود آمدن یک عنصری اضافه می شود که جعلی بودن سند کاملا مشهود است.

جالب است بدانید که همین کاغد های ضد کپی نیز مانند کاغذ های معمولی دارای انواع متفاوتی می باشد که ما برای شما دراین مقاله توضیح می دهیم که عر کدام از این کاغذ ها چه خصوصیاتی دارند و بعد از کپی گرفتن به چه حالتی در می آیند.

انواع کاغذ های ضد کپی:

کاغذ های ضد کپی شب تاب: این کاغذ ها به حالتی طراحی شده اند که اگر اقدام به کپی گرفتن از انها کنید کاملا به حالت سفید در می آیند و بعد از خروج از دستگاه دوباره به حالت اولیه بر می گردند.

کاغذ های ضد کپی فتو کرومیک: این کاغذ ها یک خصوصیت بارز دارند و آن هم این است که در برابر تابش نور دستگاه های کپی و اسکنر به دلیل وجود همان ماده یعنی فتو کرومیک، واکنش نشان داده و کاملا تغییر رنگ می دهند و زمانی که خروجی دستگاه انجام شد دوباره به حالت اولیه ی خود بر می گردند. این تغییر رنگ در داخل دستگاه باعث ایجاد اشکال در زمان خروجی وپرینت می شود.

کاغذ های ضد کپی پولاریزه: پوشش سطحی این کاغذ ها از Dyeهایی می باشد که در زوایای مختلف ایجاد تغییر رنگ می کند. خصوصیت این کاغذ ها این می باشد که در زمان کپی گرفتن به دلیل پایین آمدن کنتراست به دلیل وجود پوشش روی کاغذ خروجی دستگاه کاملا سیاه میشود.

کاغد های ضد کپی با نشان پنهان: خصوصیت بارز این کاغذ ها بسیار جالب می باشد و آن هم این است که در زمانیکه که اقدام به کپی گرفتن از این کاغذها کنیم با تابش نور دستگاه یک کلمه ی مخفی روی کاغد نمایان می شود که معمولا این کلمات copy و یا VOID می باشند که نشان دهنده ی جعلی بودن سند است.

کاغذ های ضد کپی رنگ پذیر: از خصوصیتهای این مدل کاغذ این است که هم پایه با متن نور را جذب می کند چون پایه های آن نیز رنگی می باشد زمانیکه که سعی در کپی گرفتن از این کاغذ کنیم نتیجه ی کار کاملا سیاه می باشد.

کاغذ های ضد کپی ترموکرومیک: در این مدل کاغذ ها، کاغذ به گونه ای طراحی شده است که زمان کپی گرفتن، دستگاه متن و کاغذ را از هم تشخیص نمی دهد و دلیل آن وجود ماده ای به نام ترموکرومیک می باشد که باعث از بین رفتن اختلافی می باشد که بین کاغذ و متن می باشد.

کاغذ های ضد کپی فلورسنت: خصوصیت این کاغذ این می باشد که به دلیل وجود ماده ای به نام فلورنت در زمان کپی گرفتن و به دلیل تابش نور دردستگاه کپی، اسکنر و امثال اینها این ماده در کاغذ پخش می شود و خروجی دستگاه سیاه و سفید می شود.

کاغذ های ضد کپی با انتشار بالا: این کاغذ ها با ماده ای پوشانده شده اند مانند مادن قرمز یا پودر آلومینیوم که این دو باعث می شود که انتشار کاغذ بالا رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید