مشکلی رایج در دستگاه های کپی به نام گیر کردن کاغذ:

پس از بررسی کلی مشکلاتی که دستگاههای کپی ممکن است برای ما ایجاد کنند، حال به طور خاص به مسئله گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی و راه حل های آن می‌پردازیم.

کسانی که با دستگاههای کپی سر و کار دارند با مشکلی رایج و همیشگی، دائما در حال دست و پنجه نرم کردن هستند و آن گیر کردن کاغد در دستگاه در هنگام چاپ می باشد.

این مشکل دلایلی بسیار متفاوت دارد که یکی از این دلایل گیرکردن یک تکه ی کوچک در دستگاه می باشد که شما می توانید قبل از اینکه چاپ بگیرید آنرا با دست از داخل دستگاه در بیارید.

مورد دیگری که باعث بروز این مشکل به ظاهر سخت می شود رطوبت دیدن کاغذها می باشد و نداشتن وزن متناسب دستگاه خریداری شده از دلایل دیگر کپی گرفتن از کاغذهای مجعد می باشد دلیل دیگر امکان دارد شما کاغذ را صاف در جای خود قرار نداده اید و وقتی دستگاه کاغذ را به داخل می کشد کج می کشد و در همان ابتدا کاغذ جمع می شود.

حال پس از شناخت دلایل این مشکل، باید بدانیم که بعد از گیر کردن دستگاه باید چه کارهایی انجام دهیم تا هم مشکلمان به راحتی حل شود و هم اینکه به دستگاه آسیب نزنیم.

بعد از گیر کردن کاغذ چه کار باید انجام دهیم؟

در ابتدا بهتر است با رجوع کردن به دفترچه راهنمای دستگاه و دنبال کردن “مراحل قسمت گیر کردن کاغذ در دستگاه” مشکل را حل کنید. اما اگر ممکن نبود مراحل زیر را طی کنید:

۱- یک راه ساده این است که دستگاه خود را خاموش روشن کنید یا به اصطلاح ریستارت کنید، شاید با این کار اتوماتیک مشکل حل شود.

۲- اگر با ریستارت کردن مشکلتان بر قوت خود باقی مانده بود بهتر است که به دنبال یک تکه کاغذ در ابتدای ورودی کاغذ بگردید و آن را خارج کنید.

۳- اگر شما آن تکه کاغذ را در ابتدای ورودی دستگاه خود مشاهده نکردید، حتما دستگاه شما یک صفحه دارد که نشان می دهد مشکل از کجاست و کاغذ در کدام قسمت دستگاه گیر کرده است. هر نقطه را نشان که دهد، دستورالعمل خاص خود را دارد که به شما می گوید چگونه بدون آسیب زدن به دستگاه کاغذ را خارج کنید.

۴- مورد دیگر این که امکان دارد دستگاه شما صفحه ای را که نشان دهنده ی مشکل دستگاه شما باشد، نداشته باشد. در این صورت باید خود مسیر را چک کنید و جایی را که کاغذ گیر کرده است را پیدا کنید.

۵- بعد از اینکه کاغذ را در هر نقطه پیدا کردید بسیار آرام آن را با دو دست خود بیرون بکشید که کاغد پاره نشود چون بعد درآوردن تکه های کوچکتر بسیار سخت می شود. بعضی از دستگاه ها هستند که در زمان گیر کردن کاغذ به وسیله ی دستگیره هایی که باز می شوند، کاغد به راحتی در می آید.

۶- بعد از درآوردن کاغذ، سینی را چک کنید که حتما کاغذ صاف در ان قرار گرفته باشد. البته بهتر است در صورت امکان کاغذ را عوض کنید.

۷- قبل از اینکه پرینت را شروع کنید معمولا دستگاه ها دکمه ای دارند که عملیات اجازه ی ادامه ی کار را به شما می دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید