همان طور که میدانید برای انجام کامل یک چاپ سابلیمیشن نیاز به یک دستگاه پرینتر برای چاپ طرح اولیه بر روی کاغذ مخصوص و یک دستگاه پرس حرارتی سابلمیمیشن برای انتقال این طرح از روی کاغذ بر روی مدیای مورد نظر مانند تی شرت، پارچه، لیوان و غیره است که در این مقاله راجع به پرس سابلیمیشن توضیحاتی ارائه می شود. دستگاه های پرس حرارتی انواع و اندازه های مختلفی دارند و لیکن مواردی در تمام آن ها یکسان است که ابتدا به آن موارد می پردازیم.

دستگاه پرس حرارتی همانطور که از اسمش نیز پیداست از طریق فشار و حرارت باعث بخار شدن طرح چاپ شده و انتقال آن به روی مدیا می شود به این ترتیب که ابتدا دو دهنه ی پرس را از هم باز کرده و مدیا را بین آن دو قرار می دهیم و بر روی مدیا کاغذ سابلیمیشن چاپ شده را به صورتی که طرح چاپ شده بر روی مدیا قرار گیرد می گذاریم. سپس با استفاده از صفحه نمایشگر موجود بر روی پرس مقدار دمای مناسب برای انتقال چاپ و زمان کافی را تعیین می کنیم و درب پرس را بطور کامل میبندیم و سپس استارت می کنیم. به این ترتیب پرس حرارتی کار می کند.

انواع پرس حرارتی سابلیمیشن

پرس حرارتی یا به صورت رومیزی و مناسب مدیای تا ۶۰ سانتی متر است و یا به صورت بزرگ و بیشتر از ۶۰ سانتی متر است.

از مدل های رومیزی و کوچک می توان به انواع (۲۳*۳۰) و (۴۰*۴۰) و (۴۰*۵۰) و (۴۰*۶۰) و (۶۰*۸۰) تقسیم می شوند که این اعداد حداکثر ابعاد قابل استفاده در این دستگاه ها را نشان می دهد. این مدل ها به انواع پرس ثابت و پرس متحرک و پرس کشویی نیز تقسیم می شوند.

برای پرس مدیاهای غیر تخت مانند لیوان، بشقاب، کلاه پرس های مخصوص طراحی شده اند. در این بین مدل هایی از پرس نیز تولید شده که دربرگیرنده تعدادی از انواع مدیا باشند مانند ۸ کاره یا ۶ کاره و یا ۲ کاره. همچنین پرس هایی ۳D هم تولید شده که می توانند بر روی همه بخش های مدیا چاپ بزند. بعد از این مدل ها، مدل های عرض زیاد است که به انواع ۱۸۰ سانتی متر، ۲۰۰ سانتی متر و یا بالاتر تقسیم می شوند که مناسب کارهای بزرگ است.

برای تهیه دستگاه چاپ روی تیشرت در مدل های متنوع با کارایی های مختلف و مورد نیاز خود، محصولات ما را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید