بارها در مقالات مختلف در مورد تونر برای شما توضیحات داده ایم ولی باید بگوییم که تونر یکی از مواد مصرفی است در دستگاه کپی که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و برای انتخاب آن برای دستگاهی که خریداری کرده اید باید دقت کافی را داشته باشید تا نتیجه ی چاپی که می گیرید دلچسب و رضایت بخش باشد.

برای رسیدن به این نتیجه باید ابتدا شناخت کافی از این قطعه ی نسبتا کوچک ولی با اهمیت پیدا کرده باشید.

تونر چیست؟

تونری که مخصوص دستگاه کپی است با تونری که مخصوص دستگاه پرینتر است که به آن تونر شارژ نیز گفته می شود هردو یک عملکرد را دارند و آن تامین رنگ دستگاه می باشد و مشخصا جزو مواد مصرفی دستگاه محسوب می شود.

تونر در دستگاه های رنگی از ۴ رنگ مشکی، آبی، زرد، قرمز تشکیل شده است و در دستگاه های سیاه و سفید تنها از یک رنگ استفاده می شود.تونر از غلظت بالایی برخوردار است و جالب است بدانید که هرچه ذرات تونر ریزتر باشد شما می توانید متوجه شوید که کیفیت تونر بالاتر است به خاطر همین، شماری از کارخانه هایی که عهده دار ساخت تونر می باشد درات تونر را از ۱۶ میکرون به ۹میکرون کاهش داده اند.

نکاتی که برای خرید تونر باید در نظر بگیریم:

نکته ی قابل توجه در اینجا این است که شما برای خرید تونر باید به این مسئله دقت داشته باشید که هرتونری برای هر دستگاهی قابل استفاده نیست و شما باید ابتدا شناخت کافی از دستگاه خود کسب کنید و سپس اقدام به خرید تونر کنید.

دوم اینکه بعد از اینکه تصمیم به خرید گرفتید و متوجه شدید که چه تونری برای دستگاه شما مناسب است باید دقت کنید که تونر شما حتما اورجینال باشد و تونرهای فیک استفاده نکنید چرا که این تونرها قابل شارژ هستند یعنی بعد از اینکه پودر داخل آن تمام شد، شرکتی که شما از آن تونر را خریداری کرده اید آن را برای شما شارژ و قابل استفاده می کند ولی اگر شما از تونر اورجینال استفاده نکنید امکان اینکه این موقعیت را از دست دهید بسیار است و ممکن اس متحکل هزینه ای هم بشوید.

تونر و درام:

در پرینترهای لیزری در کنار هم قرار گرفتن این دو با هم عملیات چاپ صورت می گیرد البته امکان دارد در بعضی از دستگاه ها این دو قطعه بصورت مجزا از هم باشند.

البته باید بدانید این دو تشکیل شده از کارتریج می باشند.حال شاید برای شما این سوال پیش بیاید که کارتریج چیست؟ کارتریج محفظه ای است که تونر در آن نگهداری می شود.

نکاتی در مورد پودر تونر رنگی:

۱-پودر تونر باید ۵/۵ میکرون باشد.

۲-اگرپودر تونر به لباستان خورد حتما با آب سرد بشویید چون اگر غیر از این باشد بیشتر پخش خواهد شد.

۳-اگر پودری که ذوب شده به لباستان یا دستتان خورد باید با حلال پاکش کنید چون تقریبا با آب پاک کردنش غیرممکن است.

۴-تونر دارای مواد تشکیل دهنده ای است که سمی می باشد اگر در محیط بسته با آن کار میکنید حتما از هواکش های مناسب محیط کاریتان استفاده کنید در غیر این صورت ممکن است دچار مشکلات ریوی شوید.

۵-تونر را هرچند وقت یکبار تمیز کنید تا چاپ مناسبی داشته باشید.

شرکت پارسا پرینت از بهترین ارائه دهندگان دستگاه چاپ روی تیشرت و دستگاه کپی استوک می باشد که دفتر فروش و همچنین نمایشگاهی برای محصولات در تهران دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید