در این مقاله قصد داریم راجع به نحوه و مراحل مختلفی که برای حاصل شدن یک برگ کپی انجام می شود بپردازیم.

ابتدا در زمان روشن کردن فتوکپی، دستگاه به صورت خودکار لامپ های داخل هیتر را روشن میکند و موتور ها با حرکت چرخ دنده ها را تست میکنند و آسانسور کاستها حرکت می کند و اسکن تست میشود. پس از ایجاد حرارت کافی در هیتر دستگاه اماده چاپ می شود. پس از قرار دادن کاغذ اورجینال روی شیشه اسکن دستگاه و فشار دادن دکمه استارت عملیات کپی برداری آغاز می شود.

مراحل کار در دستگاه فتوکپی چیست؟

پس از زدن دکمه استارت اسکن دستگاه روشن شده و زیر سطح شیشه حرکت میکند و اطلاعات روی کاغذ اورجینال را در حافظه ضبط می کند. سپس موتور انتهای کاست بکار می افتد و با حرکت دادن غلطک کاغذکش، کاغذ را از کاست برداشته و به داخل دستگاه هدایت میکند و کاغذ پس از ورود به دستگاه و عبور از سنسورهای هدایت کننده به زیر درام می رسد.

در این موقع سطح درام پوشیده از تونر میشود و سیم شارژرهای متصل به درام باعث ایجاد بار الکتریکی بر روی سطح درام می شود و بنا به الگوی متن برگه ی اورجینالی که در حافظه ذخیره شده محلهایی که حروف قرار دارد در سطح درام حاوی تونر است و بقیه ی قسمتها توسط دولوپر مخلوط با درام از سطح درام جدا میشود.

این ایجاد بار باعث چسبیدن کاغذ به دور درام میشود و تونرهای سطح درام بر روی کاغذ منتقل میشود و تونر های اضافه توسط بلید درام پاک می شود و با تخلیه بار درام کاغذ از سطح درام جدا می شود و به سمت هیتر هدایت می شود و در هیتر، تونرهای موجود در روی کاغذ با قرار گرفتن بین دو غلطک پرس کننده و ایجاد گرمای زیاد پخته می شود و دیگر از کاغذ جدا نمی شود و پس از این عمل کاغذ از دستگاه خارج شده و نوشته ی مورد نظر چاپ شده است.

دستگاه کپی استوک مناسب برای هر کاری در صفحه محصولات ما موجود است. تنها با یک کلیک محصول های ما را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید